BSOFT Hurda ve Demir Çelik Tedarik Zinciri Otomasyonu
BSOFTsiday Hurda ile Verimli Yönetim ve Analiz
BSOFTsiday Hurda İşlemleri Genel Teknik Özellikleri
%100 web tabanlı alt yapıya, ölçeklenebilir ve parametrik mimariye sahip BSOFTsiday Hurda İşlemlerinin sahip olduğu teknik özelliklerinden bir kısmını aşağıdaki gibi özetlemek mümkündür.
- Microsoft ASP.NET mimarisi ile yazılmış, %100 Web tabanlı altyapı
- MS SQL Server tabanlı açık veri tabanı mimarisi
- Uyarlanabilir kullanıcı ara yüzleri
- Çok kullanıcılı alt yapısı ile yalnız merkezdeki değil, diğer bölge müdürlüklerindeki satış yöneticilerinin de aynı rapor ve değerlendirmelerden yararlanabilme imkanı
- Geniş kapsamlı ve hiyerarşik bir veri segmantasyon sistemi sayesinde birçok detay bazında ayrıntılı analizler alabilme
- İnternet üzerinden alternatifli iletişim olanakları (merkezi ve saha kullanıcılarının, kullanım özelliklerine uzaktan erişim imkanı)
- Merkezde, perakende noktaları ile ilgili tüm bilgilerin güncel tutulabilmesi
- Oluşan veri alt yapısı ile yeni satış koşulları saptama ve pazar üzerinde gerçekçi tahminlerde bulunabilme
- Ülke bazında yapılan satış-dağıtım uygulamaları sonuçlarının hızla değerlendirebilmesi
- Satış koşullarının tek merkezden karara bağlanması ve yönetilebilmesi
- Toplanan veriler ışığında daha objektif satış aktivite kararları alabilme
- Satış temsilcisi tarafından yapılan bütün işlemleri ve ziyaretleri, merkezden geriye dönük olarak detaylı izleyebilme
- Log sistemine sahiptir. BSOFTsiday Hurda içerisinde yapılan tüm ilavelerin, değişikliklerin ve silmelerin logu tutulur. Kolayca raporlanır.
- Sınırsız raporlama imkanı sunar. İçerdiği yüzlerce rapora ek olarak BSOFTsiday Hurda, bünyesinde bulundurduğu raporlama programı sayesinde kullanıcıya istediği raporu hazırlayıp yapıya ilave etmeyi sağlar.
- Raporlardaki filtreleme yapısı sayesinde kullanıcı arzu ettiği değişik analize ve grafiğe ulaşır.
- Raporlar, arzu edilmesi durumunda Excel, PDF, XML veya text olarak arşive alınabilir.
- Otomatik yedekleme sistemine sahiptir.
Bunu gerçekleştirebilmeleri için de firmaların, bayileri ve tedarikçileri ile eş zamanlı olarak operasyonlarını sürdürmelerinin yanı sıra, tüm satış ve dağıtım faaliyetlerini “tek”bir merkezden koordine edebilmeleri gerekmektedir.
BSOFTsiday Hurda İşlemleri Genel Yapı ve Temel İçeriği
BSOFTsiday Hurda, demir çelik hurda alış ve satışı yapan firmalardaki süreçlerin uçtan uca takip edilebileceği uygulamadır. Uygulama içerisinde PLANLAMA, GÜVENLİK, KANTAR, EKSPER, DEPO ve VEZNE alt süreçleri detaylı olarak yer almaktadır.
BİLTAŞ’ ın sektördeki 45 yıllık yazılım üretme tecrübesinin ve güncel sektör ihtiyaçlarının birlikte ele alınması sonucu oluşturulan tasarımın, güncel teknolojiler kullanılarak kodlanması ile geliştirilmiştir. Modüler ve entegre yapısı, %100 web tabanlı ve bulut bilişim uyumlu olağanüstü teknolojisi ve benzersiz üstünlükleri ile en büyük tedarikçi (marka üreticisi), distribütör gibi firmaların yanı sıra küçük (kobi) işletmeler için de ideal ve güvenli bir çözümdür.
Sektörde öne çıkan birçok ERP ve sipariş/dağıtım yönetimi uygulaması ile web servis alt yapısı ile çift taraflı entegrasyona sahip olması, BSOFTsiday Hurda diğer benzer uygulamalardan farklı kılmaktadır.
BSOFTsiday Hurda İşlemleri Modül Yapısı
BSOFTsiday Hurda, birbirleriyle tam entegre çalışan ve aynı veri tabanı üzerinde yer alan farklı yazılım modüllerini içerir. Bu modüller; temel modüller ve opsiyonel (ek) modüller olmak üzere iki gruptan oluşmaktadır. Temel modüller, genel yapının standart uygulamalarıdır. BSOFTsiday lisanslamasında, işletmenin yapısına göre (tedarikçi, distribütör, saha satış, depo yönetimi, lojistik v.b.) ana lisans olarak kurulan uygulama yazılımlarıdır. Ve İşletmeler, kullanmakta olduğu ERP’lerine bağlı ve çift taraflı entegre olarak tüm sipariş ve dağıtım yönetim işlemlerini BSOFTsiday içerisinde yapabilirler.
Dökümanlar
Kayıtlı döküman bulunmamaktadır.
Uygulamalar
BSOFTsiday Hurda Takip Uygulaması
Hurda demir çelik alış ve satışı yapan firmalardaki süreçlerin uçtan uca takip edilebileceği uygulamadır. Uygulama içerisinde
- PLANLAMA
- GÜVENLİK
- KANTAR
- EKSPER
- DEPO
- VEZNE
Alt süreçleri detaylı olarak yer almaktadır.
HURDA Alış ve Satış Planlama Uygulaması
BSOFTsiday Hurda Takip Uygulaması kurum içerişimde her şubede bulunan üretim ve stok sahasına girişi ve çıkışı yapılacak hammadde ve mamullerin planlamasının yapıldığı uygulamadır. Uygulama üzerinden şube bazında günlük olarak miktar sal planlar sisteme girişi yapılacaktır. Operasyon sırasında planlanan miktarların aşılması için mutlaka onay mekanizması kullanılarak ilgili kişi ya da kişilerden gelen onay şifrelerinin girişi yapılarak operasyonun devam etmesi sağlanmaktadır. Ayrıca İstenilen günlerde miktar kontrolsüz işlem yapılması sağlanabilmektedir.
Kapı Güvenlik Uygulaması
Kurum içerisinde Depolama alanına boşaltma ya da dolum yapacak araçlar öncelikle güvenlikte kayıt altına alınacağı uygulamadır. Kayıt altına alınan araçlara sırası ile kantara girişine izin verilmektedir. Güvenlik girişi yapılmayan araçların kantar tartımı yapılması engellenebilmektedir. Planlanan alış ve çıkış miktarına yaklaşıldığında ya da geçildiğinde sistem uyarı üretecek ve yetkililerden gelecek onay şifreleri girişi yapılmadan işleme devam edilmesi engellenebilmektedir.
Depolar arasında transferler kullanılan şirket araçları çıkış yapılan depo ve giriş yapılacak depo belli olduğu için gideceği depodaki güvenlik ekranına ayrıca yansıtılabilmektedir. Bazı durumlarda bu bilgiler geldiği depo belirtilerek manuel giriş yapılması sağlanabilecek.
Kantar Uygulaması
Güvenlik uygulaması ile kayıt altına alınan araçlar ile şubede kaydı olan araçların tartım işlemlerinin yapılacağı uygulamadır. Tartım sonuçlarının değişikliği ya da tekrar tartım işlemlerinde mutlaka yönetici onayı ile işlem yapılabilmektedir. Özelikle birden fazla kişinin ürünlerini getiren araçlar yani aynı gün içerisinde birden fazla tartım yapılan araçlar için mutlaka onaylı bir şekilde işlem yapılmaktadır. Ayrıca tartım işlemlerinin yapılan tartım işleminin iptali ve tekrar raporlanması onaya tabi yapılmaktadır. Onay işlemleri sistem tarafından loglanacak ve istendiğinde raporlanabilmektedir.
Eksper Uygulaması
Güvenlikte kayıt altına alınıp kantarda tartımı tamamlanan araçlar için eksperin önüne ürün değerlendirme iş emri olarak iletilmektedir. Araç toplam tartım bilgisi ile terminal üzerinden ürünler ve miktarlarının girişi yapılması sağlanacak ayrına fire miktarları da değerlendirilerek sistem üzerinden girişi yapılabilmektedir. Şubelerde yer alan tüm eksperler için ayrı bir makbuz serisi tanımlanacak ve değerlendirme sonuç raporlarının iki nüsha olarak basımı yapılabilmektedir. Eksperlerin raporları tekrar yazdırmak istemesi durumunda yazdırma onay talebi yöneticilere iletilecek ve oradan gelen şifreler ile tekrar basım sağlanabilmektedir. Ekspertiz sonucunda iade kararı verilirse kantar tartımı iade olarak işaretlenerek ve depoya giriş yapılan miktar toplamlarına dahil edilmemektedir.
Depo Uygulaması
Tartımı yapılarak eksper kontrolünden geçen ve kabul edilen miktarların depo sistemine aktarılması sağlanmaktadır. Ayrıca diğer şubelerden gelen araçların tartım onayları da yapılarak stok entegrasyonu yapılabilmektedir. Alınan satış siparişleri dikkate alınarak tartılan araçların depo çıkışları da sistem üzerinde kayıt altına alınabilmektedir. Bu işlemlerin hepsi kontrollü bir şekilde ERP sistemlerindeki stok uygulamalarına entegre edilebilmektedir. Bu sayede depoya giren, çıkan ve kalan miktarların takibi ERP uygulamalarında da yapılabilmektedir.
Kasa ve Vezne Uygulaması
Mal kabul işlemleri sürecinde muhasebe servisi eksper raporuna uygun olarak hurda alım raporu ekranından raporun çıktısı alınabilmektedir. Malı getiren kişi vergi mükellefi değil ise ve malın bedeli parametrik tutarın altında kalıyorsa gider makbuzu düzenlenerek mal bedeli nakit olarak kişiye ödendiği bilgisi sisteme girilir ve ödenen miktar kasadan düşürülür eğer mal bedeli belirlenen tutarın üzerinde ise gider makbuzu düzenlenmesi sağlanmaktadır. Bu durumda nakdi ödeme yapılmaz, ödeme havale yoluyla yapılması için muhasebe servisine iletilecek kayıtların arasında raporlanması sağlanmaktadır.
Ürünü getiren vergi mükellefi ise ve ürünü kendi aracı ile getirmişse nakdi ödeme yapılmaması için sistem kullanıcıyı yönlendirir. Ödeme havale yoluyla yapılması için muhasebe servisine iletilecek kayıtların arasında raporlanması sağlanmaktadır.
Ürünü getiren vergi mükellefi ise ve malı başkasının aracı ile getirmişse nakliye faturası tutarında tediye makbuzu dökümü alınarak, nakliye ödemesi yapılması sağlanabilmektedir. Söz konusu ödeme kasadan düşer, mal bedelinden nakliye ödemesi düşer kalan miktar havale yoluyla yapılması için merkeze iletilecek kayıtların arasında raporlanması sağlanır.
Muhasebe departmanı gün sonunda kasa dökümü ve stok hareket dökümü raporu yaparak yeni güne devir işleminin yapılması sağlanmaktadır. Gün içinde muhasebeden gelen paraların kaya giriş yapılması sağlanabilmektedir. Şubenin günlük ihtiyaçlarını/masraflarını belgeleri ile beraber masraf makbuzu/tediye makbuzu düzenleyerek karşılar ve kasadan ödemesini yapılması sağlanabilmektedir.
Biltaş ile Dijital Dönüşüm Yolculuğunuza Başlayın
İş süreçlerinizi optimize edecek akıllı yazılım çözümleriyle tanışın ve verimliliğinizi artırın.