Bakım ve Onarım Yönetimi

BSOFTmarin ile Marinanızın Tüm Süreçlerini Kolayca Yönetin

Biltaş Bakım ve Onarım Çözümleri

ERP sistemleri ile tam entegre.

Şirketinizin Bakım masraflarını BSOFTbakım ile %80 oranında azaltın!

  • Tesis ömrünü artırır.
  • Üretim sürekliliğini sağlar.
  • Kolay kurulum ve kısa sürede devreye alınır.
  • Periyodik Bakım
  • Kestirimci Bakım
  • Arızi Bakım
  • İş emirleri

BSOFTbakım, işletmenizin makine, bina, teçhizat v.b. ekipmanlarının bakım operasyonlarını yapan modern bir Bakım ve Onarım yazılımıdır.

Çağdaş Bakım Sistemlerinin Önemi

Makina ve tesislerin arızî duruşları veya kapasitelerinin altında çalışmaları önemli kayıplara neden olmaktadır. Sıfır hata, sıfır kaza, sıfır duruş ve en az kayıplara ulaşma hedefiyle geliştirilen çağdaş bakım sistemleri önem kazanmaktadır.

Günümüzde işletmeler, ekipmana/makina ve donanıma büyük yatırımlar yapmakta ve bu yatırımlarının karşılığını almak istemektedirler. Bu amaçla, yeni bakım yöntemleri kullanarak, teknik sorunları planlı bakımlarla minimize etmeyi, üretim sürecinin verimliliğini artırmayı ve maliyetleri yükselten etkileri önlemeyi hedeflemektedirler.

Bakım Faaliyetlerinin Amaçları
ve Yeni Yöntemler

Bakım, işletmedeki ekipman ve sistemlerin fonksiyonlarını en yüksek performansta sürdürmeleri için gerçekleştirilen faaliyetler bütünüdür. Bakım faaliyetleri, dört temel amaca yönelmelidir:

  • Üretim maliyetini düşürmek
  • Ürün kalitesine katkıda bulunmak
  • Tesis ömrünü artırmak
  • Üretimin sürekliliğini sağlamak

Yeni Bakım Yöntemleri ile periyodik bakım öncesi, işgücü ve yedek parça ihtiyaçlarının hesaplanması, bakım iş emirlerinin otomatik oluşturulması, iş emirlerinin takibi, bakım işleminde kullanılan iş gücü ve yedek parçaların sisteme girilmesi sağlanır. Böylece, stok maliyetleri düşürülür ve darboğazlar önlenir.

Modern Bakım Yönetimi ve BSOFTbakım

Yeni Bakım Yönetimi’nin amacı, demirbaşların en uzun ömürle, en az maliyetle ve arızasız kullanımını sağlamaktır. Kesintisiz üretim gerçekleştiren firmalarda, sorunların en alt seviyeye indirilmesini ve üretim sürecinin verimliliğinin artırılmasını hedefler.

BSOFTbakım, çağdaş bakım yöntemlerini destekleyecek şekilde tasarlanmış, günümüz teknolojileri ile geliştirilmiş, birbirleriyle entegre çalışan birçok modülden oluşan, Windows tabanlı modern bir Bakım ve Onarım Yönetim Sistemi uygulamasıdır.

Bakım ve Onarım Yönetim Sistemi

BSOFTbakım, işletmelerin (üretim ya da hizmet) makine, bina, teçhizat gibi ekipmanlarının periyodik bakım planlarını hazırlayan, iş emirleri bazında bakım ve onarımları, işçilikleri, malzeme sarflarını, dış bakım giderlerini, arıza istatistiklerini takip eden bir sistemdir.

Arıza, şirket dışında yapılan bakım gibi bakım türlerini destekleyen, birbirleriyle entegre çalışan birçok modül ve alt modülden oluşur. Windows tabanlı ve C# (.net) ile geliştirilmiş modern bir uygulama yazılımıdır.

Avantajlar ve Özellikler

  • Bakım İşlerinin zamanında ve ekonomik olarak yapılmasını sağlar,
  • Tüm arızalar kayıt altında tutulmasını ve her arızanın mali yükünün izlenmesini sağlar,
  • Periyodik bakım modeli sayesinde, her makinenin planlı bakımlarının kontrol altında tutulmasını ve makine ömürlerinin artırılmasını sağlar,
  • Periyodik bakım modeli sayesinde, gerekli iş gücü ve yedek parça ihtiyacının önceden belirlenmesini sağlar,
  • Periyodik bakım modeli sayesinde, planlamacıların daha sağlıklı üretim planı yapmalarını sağlar,
  • Kestirimci bakım modeli sayesinde, her makine için ölçüm değerlerinin girilmesini ve belirlenen tolerans aralığında otomatik bakım talimatı verilmesini, bu sayede makinelerin olası arızalardan korunmasını sağlar,
  • Makine grubu, makine ve iş emri bazında bakım maliyetlerinin (işçilik ve malzeme) alınmasını sağlar,
  • Güvenlik ve İş Talimatları sayesinde hata yapma olasılığının azalmasını, işgücü verimliliğinin artmasını ve işletmenin bakımla ilgili “BİLGİ BANKASI” oluşmasını sağlar,
  • Bakım personelinin performasının izlenmesini sağlar,
  • Bakım tarihçeleri tutulduğundan bakım istatistiklerinin ve makine ömürlerinin raporlanmasını sağlar,
  • Uyarı sistemi sayesinde Üretimi Etkileyen Arızalar, Açık Arızi İşemirleri, Açık Planlı Bakım İşemirleri, Bekleyen İş Talepleri, Süresi Geçen Bakımları, Süresi Yaklaşan Bakımlar ve Kritik Stok Seviyelerinin bilgilerinin etkin bildirimini sağlar,
  • Sınırsız sayıda grafiksel (ençoklar, duruşlar, arızlara v.b.) rapor almanızı sağlar.

Periyodik Bakım

Ekipmanların/makinelerin geçmişteki performansı, çalışma şartları ve bakım ekibinin tecrübesi göz önünde bulundurularak, her bir ekipmanın/makinenin hangi zaman aralıklarında durdurulup bakıma alınması gerektiği dikkatlice planlanır. Bu süreç, periyotlara bağlı koruyucu bakım olarak adlandırılır ve bu yöntemle bakım uygulanacak her ekipman/makine için birden fazla bakım tarifi yapılabilir. Bu yöntem, endüstride en yaygın kullanılan ve genellikle en etkili sonuçlar alınan bakım yaklaşımıdır.

Denetime dayalı olarak yürütülen bu bakım sürecinde, makinede hangi parçaların değiştirileceği detaylı bir şekilde belirlenir ve bu parçalar, bakım sürecinde herhangi bir gecikme yaşanmaması için stokta hazır bulundurulur. Böylece, ekipmanların verimliliği ve ömrü artırılırken, olası arızaların önüne geçilerek üretim sürecinin aksamadan devam etmesi sağlanır. Bu planlama ve stok yönetimi, bakım süreçlerinin daha verimli ve etkili olmasına katkıda bulunur.

Kestirimci Bakım

Kestirimci bakım, makine ve ekipmanlardaki arızaların sorun yaratacak hale gelmeden önce, tespiti, analiz ve düzeltilmesi amacıyla seçilen parametreleri, ölçülmesi ve önceden belirlenen sınır değerlerle grafik trendler kullanarak mukayese edilmesidir. Yani makine performansına dayalı bakımdır. Diğer bir deyişle Kestirimci Bakım tekniği; arızalanmayı erkenden tepit eder, hiç bir bakım gecikmesi vermeden, planlanmış duruşlarda, daha ucuza ve daha kısa zamanda düzeltebilmeyi temin eder. Kullanılan yaklaşım, makine ve ekipmanları güncel ve geçmişteki durumlarının izlenmesiyle gelecekteki durumlarının kestirilmesidir.

Burada ana prensip, üretim sırasında yapılan ölçmelerle makinelerin performansını izleyerek ne zaman bakıma gerek olacağına karar vererek, kısa bir süre üretime ara verilip daha önceden belirlenen arızayı onarmaktır. Makinenin karakteri ve çalışma koşulları göz önünde bulundurularak yapılan program çerçevesinde, üretimi durdurmadan bazı parametrelerin kontrolü ve ölçümü yapılır. Hata teşhis edildikten sonra, gerekli yedek parça temin edilerek, üretim durdurulur ve mümkün olan en kısa zaman süresinde bakım yapılıp, tekrar üretime devam edilir.

Arızi Bakım

Ekipmanın/Makinenin oluşan beklenmedik bir arıza nedeniyle durduğunda yapılan bakım ve onarımları içermektedir. Yani arıza oluştuğunda yapılan bakımdır. Genelde bu bakım yöntemi; çok sayıda yedekleri bulunan ve fazla pahalı olmayan makinelerle üretim yapan tesislerde ve atölyelerde uygulanabilir.

Ancak, bu bakım yönteminin en önemli dezavantajı, hasarın ne zaman meydana geleceği bilinmediğinden, gerçek bir üretim planı yapmanın oldukça zor olmasıdır.

Arızi Bakım Genel Özellikleri

  • Kurulum Seçenekleri: BSOFTbakım, isteğe bağlı olarak server veya PC (Client) üzerine kurulabilir. Veri tabanı her zaman server üzerinde yer alır ve client tarafında bilgi depolaması yapılmaz.
  • Kullanıcı Yetkilendirmesi: BSOFTbakım’da tüm kullanıcılar kendi şifreleriyle giriş yapar ve kullanım yetkilerine göre işlem yapar. Yetkilendirme seviyeleri:
    • Tam yetki
    • Arıza bildirme ve ilgili kayıtları ve raporları görüntüleme
    • Müdür yetkileri (Tüm raporları görüntüleme, arızalara öncelik atama gibi)
  • Kalite Yönetimi Uyumluluğu: BSOFTbakım’da kullanılan formlar, listeler, kartlar, raporlar ve talimatlar, ISO 9000, ISO 14000, OHSAS 18000, TPM 5S ve Altı Sigma gibi kalite yönetim sistemleriyle uyumludur.
  • Raporlama Yeteneği: BSOFTbakım, içerdiği yüzlerce rapora ek olarak, kullanıcıların kendi raporlarını hazırlamalarını ve sisteme eklemelerini sağlayan bir raporlama programına sahiptir. Filtreleme yapısıyla farklı analiz ve grafiklere kolayca ulaşılabilir.
  • Log Sistemi: Tüm sistemde yapılan işlemler (ilaveler, değişiklikler, silmeler) detaylı bir şekilde loglanır ve kolayca raporlanabilir.
  • Dosya Dönüştürme Özelliği: Raporlar, word, excel, pdf, html, mht ve rtf gibi farklı döküman formatlarına dönüştürülebilir.

Back Office Entegrasyonu

BSOFTbakım, öncelikle BSOFTerp olmak üzere  piyasada var olan birçok ticari ve ERP uygulaması ile entegrasyona sahiptir. Mevcut uygulama yapısının dışında BSOFTbakım’ı kullanmak isteyen işletmeler, BSOFTbakım ile tam entegre çalışan kendi Back Office yazılımını kullanabilirler.

Tam Entegre Back Office

Günümüzde işletmeler yeni Bakım Yöntemlerini kullanarak, meydana gelebilecek teknik sorunları planlı bakımlarla minimize etmeyi, üretim sürecinin verimliliğini artırmayı ve maliyetleri yükselten etkilerin oluşmasını engellemeyi amaçlamaktadırlar. Doğal olarak, çağdaş bir Bakım ve Onarım Yönetim Sisteminin yanı sıra iyi bir stok ve lojistik yönetimi önem kazanmaktadır. Bu da tam entegre bir İş Yönetimi Yazılımı ile mümkündür.

BSOFTbakım, profesyonel yazılım modüllerinden oluşan gerek kendi içerisinde ve gerekse de Bakım ve Onarım Modülü ile tam entegre bir Back Office yazılımına sahiptir. Stok İşlemlerinden Satınalmaya, Cari Hesaplardan Genel Muhaseye kadar tüm süreçleri takip edebilir, maliyet hesaplarınızı, bütçe karşılaştırmalarınızı yapabilir ve lojistik raporlarınızı alabilirsiniz.

NETSİS Entegrasyonu

BSOFTbakım, lokal yazılımlar içerisinde ERP lideri olan NETSİS ile başarılı bir entegrasyona sahiptir. Bu entegrasyon sadece Bakım ve Onarım Modülü ile sınırlı olmayıp, BSOFTbakım Bakım ve Onarım Yönetim Sistemi içerisinde yer alan diğer modülleri de kapsamaktadır.

Farklı Back Office Entegrasyonları

Yine yerli ERP yazılımları içerisinde yer alan örneğin (LOGO v.b.) yazılımlar ile de proje bazlı entegrasyon çalışmaları yapılmış ve başarıyla sonuçlandırılmıştır.

Modüller

Bakım ve Onarım İşlemleri

Gelişen teknoloji ile beraber makinelerin üretimdeki fonksiyonları her geçen gün artmaktadır. Bu artış, sağladığı faydaların yanı sıra makinelerin bakım ve yönetim sistemlerinin en iyi şekilde kurulması ve yönetilmesi zorunluluğunu da getirmiştir. Makinelerinin bakım yönetim sistemlerini iyi kuramayan işletmeler maalesef, üretimlerinin aksaması, maliyetlerinin artması gibi bir dizi sorunla karşı karşıya kalmaktadırlar.

 

Bu anlamda, yukarıda bahsedilen sorunlara çözüm üretmek için geliştirilen BSOFTbakım Bakım ve Onarım Yönetim Sistemi Yazılımı, işletmelerin bu alanda karşılaştığı tüm ihtiyaçlar ve sorunlar düşünülerek hazırlanmıştır.

Oldukça kapsamlı olarak geliştirdiğimiz BSOFTbakım Bakım ve Onarım Yönetimi Sistemi Modülü, işletmenize ait tesislerin, makinelerin, diğer araç ve gereçlerin belirli zamanlardaki bakımlarının ve beklenmedik zamanlarda ortaya çıkan arızalarının giderilmesi için yürütülen aktivitelerin, düzenli bir şekilde planlanmasını, gerçekleştirilmesini ve kayıt altına alınmasını sağlamaktadır.

BSOFTbakım Bakım ve Onarım Modülü’nün ana hedefi, sürekli üretimde ve özellikle proses imalatında tesis, makine ve diğer araç ve gereçlerde oluşabilecek arızaları planlı bakımlarla minimize ederek, üretim sürecinin verimliliğini yükseltmektir.

Ana Başlıklar Olarak İçeriği

  • İşletmenizde kullandığınız makineleri tanımlayabilecek ve bu makineleri seri numarasından hangi bölümde kullanıldığına elektrik güç tüketiminden montaj tarihine kadar çok detaylı bir şekilde takip edebileceksiniz,
  • Kullanıcı yetkilendirme modülü ile kullanıcılarınıza ayrıntılı yetkiler verebileceksiniz,
  • MARS kendi modülleri ile entegre kullanılması durumunda, çoklu depo çalışma özeliği sayesinde malzeme ve yedek parçalarınızın kontrolü için sınırsız sayıda depo açabileceksiniz,
  • Malzeme ve yedek parçalarınıza asgari ve azami stok seviyeleri tanımlayıp bu seviyelere göre stok takibi yapabileceksiniz,
  • Depo ve bakım bölümlerinde çalışan personellerinizi tanımlayıp hangi arızaya kimin müdahale ettiğini takip edebileceksiniz,
  • Depo ve bölüm bazında siparişlerinizi girebilecek, bunların tamamlanma durumlarını takip edebileceksiniz,
  • Arızalanan makinelerin arıza ve tamirat kayıtlarını tutabilecek, bunlarla ilgili çok detaylı raporlar alabileceksiniz,
  • Dışarıya bakıma gönderilen makine ve parçaların takibini yapabilecek ve raporlarını alabileceksiniz,
  • Makinelerinize bakım süreleri tanımlayabilecek ve bu bakımlar için sistemin otomatik uyarıda bulunmasını sağlayabileceksiniz,
  • Planladığınız bakımlar için bölümlere ve personele iş emri atayabilecek bunların sonuçlarını izleyebileceksiniz,
  • Kendi isteğinize göre rapor tasarımı yapabilecek, bunları farklı isimlerle kaydederek dilediğiniz zaman kullanabileceksiniz,

Bakım ve Onarım Yönetim Sistemi içerisinde yer alacak ana fonksiyonların içeriği ise özet olarak aşağıda gibidir;

GENEL TANIMLAMALAR

  • Genel Parametreler:
    Program içinde kullanılan genel parametreler tanımlanır. Entegrasyon bilgileri, saat ve döviz birimleri
  • Lokasyon Tanımları:
    Bakım Onarımı Yapılacak Makinelerin Lokasyon Tanımlamaları Yapılır.
  • Personel Tanımları:
    Personellerin kişisel bilgileri, iletişim bilgileri, mesai ücretleri
  • Vardiya Notları:
    Vardiya değişiminde bir sonraki vardiyaya notlar
  • Talep Formu:
    Satın Alma Talep Formu
  • Enerji Yönetimi:
    Elektrik, Su, Doğalgaz Giderleri Aylık Fatura Takibi
  • Arıza Tanımları:
    Makine / Araç bağımsız genel Arıza Tanımları
  • Bakım Tanımları:
    Makine / Araç bağımsız genel Bakım Tanımları
  • Talimat Bilgileri:
    Arıza ve bakımlarda kullanılan Arıza / Bakım talimatları ve Güvenlik Talimatları tanımları
  • Kod Tanımları :
    Tüm Bakım Onarım Sistemi içerisinde dinamik olarak eklenip güncellenebilen özellikler
  • Makine / Araç Tanımlamaları :
    Bakım Onarım Sistemi içerisindeki tüm elemanların tanımları. Bu Elemanlara ait alt tanımlar :
  • Ekipman Bilgileri : Makine / Aracın ekipmanları
  • Lokasyon Bilgileri : Makine / Aracın şu anki ve daha önceden bulunduğu tüm lokasyonların listesi
  • Yedek Parça Bilgileri : Makine / Aracın yedek Parça Listesi
  • Güvenlik Donanımları :
  • Sarf Bilgileri : Makine / Aracın periyodik olarak sarf ettiği malzemelerin listesi
  • Sigorta Bilgileri :
  • Vergi ve Muayene bilgileri :
  • İş Kazası Bilgileri : Tarih, kaza geçiren Personel ve Eklenen Dökümanlar
  • Sayaç Bilgileri : Varsa Makine / Aracın Tarihlerde okunan sayaç değerleri
  • Sürücü Bilgileri : Makine / Aracı kullanabilen Personel listesi
  • Aksesuar Bilgileri :
  • Kestirimci Bakım Makine Ölçüm Bilgileri : Makine / Araca ve ekipmanlarına uygulanabilecek Kestirimci Bakım Tanımaları
  • Kestirimci Bakım Analizleri : Makine / Araca ve Ekipmanlarına kestirimci bakım için yapılmış Analizler
  • Makine – Tesisin Teknik Özellikleri
    • Alım Tarihi, Maliyeti, Alınan Firma Bilgileri, Durumu(2.El, Yeni)
    • Amortisman Takibi
    • Alımda kimler görev aldı, karşılaştırma formları, diğer firmaların bilgileri
    • Makinanın Nakliye bilgileri (Boyutları, Ağırlığı), Yerleştirme yaparken hangi yöntem ve araç kullanıldı (kaç tonluk vinç veya forklift)
    • Makina/Tesisin lokasyon bilgileri (Şu an nerede, geçmişte neredeydi)
    • Ürün (Makine) ağacı ve her kalemin teknik özellikleri (Gücü , Devri , Malzemesi , Akım/Voltajı , Frekası , Hassasiyeti vs)
    • Önemli Yedek parçalarının listesi (kodları , Termin süreleri , temin edilecek firmaların bilgileri , fiyatları)
    • Garanti Süresi Takibi
      • Yeni cihaz Garanti Süresi Takibi
      • Tamir – Revizyon Garanti Süresi Takibi
        • Tüm makine
        • Makinanın tamir veya servis gören veya değişen parçasının garanti süresi takibi
      • Garanti Süresi Bitiş alarmı
    • Makine /Tesisin Geçirdiği Revizyonlar
      • Değişen parçalar
      • Eklemeler
    • Makine/Tesise Ait Dosyalar Klasörü
      • Çizimler
      • PLC Programları
      • Resimler Vs
    • Makine/Tesiste Meydana Gelen İş Kazaları (Personel Programındaki İSG raporuna direkt geçiş özelliği)
    • Makine/Tesise ait güvenlik donanımları listesi
    • Makine/Tesisin periyodik kontrol Planı
    • Makine/Tesisin Yağlama Planı
    • Makine/Tesise Ait Talimatlar
      • Çalıştırma Talimatı
      • Güvenlik Talimatı
        • Tehlikeli Kimyasallar
        • Lock Out – Tag Out Gereklilikleri ve LOTTO planı
        • Makine / Testte Çalışırken Kullanılacak Kişisel Koruyucu Donanımlar listesi
    • Makine/Tesisin Çevre Yönleri
      • Atıkları
        • Emisyonları (Emisyon Değerleri)
        • Yağlar (cinsi , miktarı vs) , Fatura değerleri
        • Kimyasallar (cinsi , Miktarı[kg/yıl])
        • Atık Su
          • Teknik analiz Değerleri
          • Fatura Kayıtları
        • Katı Atıkları
          • Kağıt–Karton Atık miktarları ve Fatura Değeri
          • Naylon Atık Miktarı ve Fatura Değerleri
          • Elektronik atık miktarları ve Fatura Değerleri
          • Diğer katı atıklar
        • Kontamine Atıklar
          • Kontamine Atık miktarları ve Fatura değerleri
          • Kontamine Bez Atık Miktarları ve Fatura Değerleri
        • Doğal kaynak kullanımı
          • Hava (m^3/dk, bar, Kalite)
          • Su
            • (m^3/dk, bar, C, Sertlik, Kalite)
            • Aylık Fatura Kayıtları
          • Kurulu Elektrik Gücü Tüketimi (Yükte kW, Boşta kW)
          • Kimyasal (listesi)
          • Doğal Gaz (Nm^3/h, mbar)
          • Gürültü (dBA)
        • Makine Çalışma Performansı
          • Taahhüt edilen OEE değerleri
          • Gerçekleşen OEE değerleri (günlük)

YÖNETİM TANIMLAMALARI

  • Veritabanı Bağlantı Ayarları
  • Kullanıcı Lokasyon Hakları:
    Kullanıcının Makine / Araç Parkını, İş Taleplerini ve İş Emirlerini Görmesini sağlayan hakların yönetimi
  • Personel Bilgilendirme Lokasyon Hakları:
    Bilgilendirme Servisinin kullandığı Personel haklarının Yönetimi. (İş talebi girildiğinde, İş emri oluşturulduğunda, Planlı Bakımların Hatırlatmalarında …)
  • Pozisyonlara göre Bilgilendirme Lokasyon Hakları:
    Bilgilendirme Servisinin Kullandığı Personel bazlı değil, Personelin İş Pozisyonu bazlı haklarının yönetimi.
  • Log Yönetimi:
    MARS uygulaması içerinde yapılan tüm işlemlerin, event ve exceptionların yönetimi

ARİZİ BAKIM

  • Arıza Bildirimi (İş Emri)
    • Atölye ve bölümlerin bilgisayar ortamında arızayı bildirmeleri
    • Bakım Bölümünde yazıcıdan çıktıların alınması
    • Aciliyet sırası verebilme
    • Ana ve alt iş emirlerinin oluşturulması
    • Çok küçük işler için İş emirsiz işlem yapabilme
  • İş Emri Onayı, Görevlendirme
  • Arızanın Giderilmesi
    • Yapılan çalışmaların kayıtları
    • Çalışan personel ve süreleri
    • Kök neden araştırması
    • Kullanılan malzemeler ve maliyetleri
    • Toplam arıza maliyeti
    • Güvenlik uyarıları
    • Teknik uyarılar
    • Yapılan değişikliklerin kayıt edilmesi
  • Arıza İş Emrinin Kapatılması
    • Usta-Ustabaşı Onayı
    • İlgili Atölye Şefi Onayı
    • Bakım Şefi Onayı
  • Arızanın Beklemesi
    • Satın Alma Kaynaklı Bekleme
    • Sipariş Formu Bilgileri ve Termin
    • Fiyat
  • Dış Servis – Tedarikçi Kaynaklı
    • Sipariş Formu Bilgileri ve Termin
    • Firma Bilgileri
    • Fiyat
  • Bakım Kaynaklı
    • Revizyon
    • Makine Çalışıyor, Arıza Takip Edilecek

PERİYODİK BAKIM

  • Koruyucu Periyodik Bakım
    • Otomatik İş Emri Açma
    • Günlük, Aylık, Üçaylık, Altıaylık, Yıllık Makine Bakım Listeleri
    • İSO 9000 Doküman Sistemindeki Kontrol Form Listeleri
    • Kullanılan Yedek parça, Malzeme, Personel ve süre bilgileri
    • Güvenlik Uyarıları
    • Uyarı/Alarm modülü
  • Yasal Periyodik Kontroller
    • Otomatik İş Emri Açma
    • İSO 9000 Doküman Sistemindeki Kontrol Form Listeleri
    • Uyarı/Alarm Modülü

KESTİRİMCİ BAKIM

  • Otomatik İş Emri Açma
  • Kestirimci Bakım Yapılan Makine ve cihazların listesi, kestirimci bakım parametrelerinin değerleri
  • Kestirimci Bakım Araçlarının Sicil Kartları
  • Kestirimci Bakım Talimatları
  • Güvenlik Uyarıları
  • Kestirimci Bakım Sonuçları

OPERATÖR BAKIMLARI

  • Operatör Bakım Formları ile İSO 9000 Dökümantasyon Sistemindeki formlar uyumu
  • Güvenlik Uyarıları
  • Operatör Bakım Onayları

TEZGAH YAĞLAMA KARTLARI

  • İSO 9000 Dökümantasyon Sistemi Yapısı

OPERASYONLAR

  • İş Talepleri – İş Emri: Herhangi bir bakım, arıza ya da revizyon / yenileme nedeni ile İş Talebi oluşturulur.
    • Departmanda usta talebi uygunsuz görüp iptal edebilir (Talep Kapanır). Ya da talebi onaylar ve talep Bakım Onarım Şefinin ekranına düşer.
    • Bakım Onarım Şefi talebi uygunsuz görüp iptal edebilir (Talep Kapanır). Ya da talebi iş emrine çevirir.
    • İş Emri Oluştuktan sonra ;
      • Bu iş emri içinde yapılan Bakımlar, Arızalar, İmalat ve Revizeler,
      • Bakım, Arıza, İmalat ve Revize için çalışan Personeller, çalışma süreleri, kullanılan Malzemeler, Makine Duruş Süreleri, İş Tanımları ve Dış Servis Bilgileri tanımlanarak takip edilebilir.
      • Bu Süreç içerisinde iş emri durumu değiştirilerek takibi kolaylaştırılabilir. (Dış Servis Bekliyor, Malzeme Bekliyor, Onay Bekliyor, Personel Bekliyor.)
    • İş Emri tamamlandıktan sonra iş emri kapatılır ve yetkili kişiler bilgilendirme servisi üzerinden bilgilendirilir (Mail, Sms, Fax)
    • Gerektiğinde İş Emri yeniden açılabilir ve iş tanımları yapılabilir.
  • İş Emri : İş Talebi oluşturulmaya gerek duyulmayan operasyonlar için direk İş Emri oluşturularak takibi yapılabilir.
  • Periyodik Bakım Planları : Makine / Araçlara Sayaç ya da Tarih bazlı yapılması gereken bakımlar periyodik olarak Planlanabilir. Makine / Araç, sabit tarihlerde (01.01.09; 01.07.2009), periyodik tarihlerde (Her 3 ayda bir) ya da sayaç bazlı takip ediliyorsa sabit sayaçlarda (10bin, 50 bin) veya periyodik sayaçlarda (Her 10 bin de) Bakım yapılmak üzere planlanabilir.
    • Tarih veya Sayaç Bazlı planlanmış bakımlar tek tek ya da toplu olarak İş Emrine dönüştürülebilir.
    • Periyodik bakımlardan oluşturulmuş İş Emirleri, kapatıldıklarında Periyodik bakımlarını yeniden Planlarlar
  • Sayaç Güncelleme : Üzerinde sayaç takibi yapılan Makine / Araçların sayaçları tahmini ya da gerçek değerlerle güncellenir.

STOK ve CARİ İŞLEMLER

  • Ana Gruplar
  • Malzeme Bilgileri
  • Ambar Kodları
  • Stok Giriş Çıkış İşlemleri
  • Stok Muavin Görüntüleme
  • Cari Kart Bilgileri

SATIN ALMA SİPARİŞ FORMU VE SİPARİŞ KAYITLARI

  • Sipariş açma (Satın Alma Formunun doldurulması ve İmzaya Verilmesi)
  • Doldurulan formun kayıt altına alınması, ilgili iş emrine bağlanması
  • Servis, firma tedarikçi vb. iletişim bilgilerinin olduğu kartvizitlik

ENERJİ YÖNETİMİ

  • Fatura kayıtları
    • Aylık Elektrik Faturaları
    • Aylık Doğalgaz Faturaları
    • Aylık Yakıt Faturaları
  • Elektirik Enerjisi
    • Günlük tüketim bilgileri
    • Günlük CosW bilgileri
    • Tüketim Dağılımı
      • Atölye bazlı dağılım
      • Cihaz bazlı dağılım
        • Rezistanslar
        • Aydınlatma
        • Motorlar
        • Kompresörler
  • Doğalgaz
    • Tüketim Dağılımları

ALARM MODÜLÜ

  • Periyodik Kontroller
  • Garanti Süreleri
  • Düşük Stok seviyeleri
  • Yağlama /Filtre Değişim Zamanları
  • Yönetim Programları Terminleri
  • Personelce oluşturulmuş özel alarmlar

GÜVENLİK MODÜLÜ

  • Lock Out – Tag Out Prosedürü oluşturma,
  • Tehlikeli Makine ve Tesis Tanımlama ve takip edebilme
  • Tehlikeli malzemelerin MSDS leri
  • İş Emirleri ve Güvenlik Planlarının ilişkilendirimesi
  • Kişisel koruyucu donanım Kullanım Listesi

PERFORMANS GÖSTERGELERİ

  • Makine/Tesis Duruş Raporu
  • Arizi Bakım Zamanları
  • Periyodik Bakım Zamanları ve gerçekleştirme oranları
  • Personel Performansları
  • Aylık Ciro /Aylık Bakım Masrafı

RAPORLAR
MARS bünyesinde raporlama sihirbazı mevcuttur ve raporlar görsel grafik (çubuk, pasta, eğri vs) ve liste halinde seçmeli olarak alınabilmektedir.

  • Makine/Tesis listesi
  • Bileşen listeleri (Ürün ağacı)
  • Malzeme Kullanım Raporu
  • Bakımların iş tiplerine Göre dağılım raporu
  • Makine Bazında Bakım maliyet Raporu
  • En çoklar analizi
  • Aylık bazda arıza durum grafiği
  • Aylık Bakım maliyetleri Raporu
  • Duruş Raporları
  • Amortisman Raporu
  • Enerji tüketimi Raporu
  • Enerji Maliyeti Analiz Raporu (Toplam enerji Tüketimi / Ciro)
  • İstenilen parametrelerin seçimi ile istenilen rapor

EKRAN GÖRÜNTÜLERİ

  • Müdür Ekranları
    • Duran Makine ve Tesisler, Duruş nedenleri, Arıza Giderme Terminleri
    • Standart Rapor İkonları
    • Kritik tezgahların izlenmesi
  • Bakım Bölümü Ekranları
    • Arıza takip ekranı
    • Alarm Ekranı
    • Bekleyen arızalar ekranı
    • Raporlama
    • Yasal periyodik Bakımlar
    • Stok
    • Sipariş Formu
    • Yönetim Programlarını izleme
    • Enerji yönetimi
  • Atölye ve Bölüm Sorumluları ekranları
    • Arıza bildirme
    • Kendi arızalarını izleme
    • Standart rapor ikonları
    • Tezgah sicil kayıtları

BSOFTbakım Bakım ve Onarım Programı içerisindeki her türlü uyarıyı (iş talebi, iş emri oluşum değişikliklerini, planlı bakım zamanlarını, kestirimci bakım uyarılarını v.b.) dilediğiniz kişi ve kişilere SMS, Mail, Pop Up ile yapan modüldür.

BSOFTbakım’ın içerisinde yer alan birçok operasyonel işlemi, mobil cihazlar üzerinde yapılmasını sağlayan ve BSOFTbakım Bilgilendirme ile de haberleşebilen bir yazılım modülüdür.

Biltaş ile Dijital Dönüşüm Yolculuğunuza Başlayın

İş süreçlerinizi optimize edecek akıllı yazılım çözümleriyle tanışın ve verimliliğinizi artırın.

Ücretsiz Demo Talep Et