Tarım Satış Kooperatif ve Birlik Yönetimi

Kooperatif ve Birlikler İçin Entegre Yönetim Çözümü

Tarım Satış Kooperatif ve
Birlik Yönetim Sistemi

BSOFTkoop Tarım Satış Kooperatif ve Birlik Yönetim Sistemi, 4572 Sayılı Tarım Satış Kooperatif ve Birlikleri Hakkında Kanun’a göre faaliyetlerini sürdüren kurumlar için geliştirilmiş windows tabanlı bir yazılımdır. Kooperatiflerin, ortakların ve birliklerin tüm süreçlerini takip edebileceğiniz entegre bir Kooperatif ve Birlik Yönetimi uygulamasıdır.

BSOFTkoop, halihazırda geçerli olan 4572 Sayılı Tarım Satış Kooperatif ve Birlikleri Hakkında Kanun ile kooperatiflerin/birliklerin otomasyonunu sağlamak için esnek, parametrik ve modüler yapıya sahip, günümüz teknolojisi kullanılarak geliştirilmiş, %100 windows tabanlı bir Tarım Satış Kooperatif uygulamasıdır.

Entegre bir paket olması, olağanüstü teknolojisi, benzersiz üstünlükleri ile dağınık bir yapıya ve binlerce ortağa sahip büyük kooperatif birliklerine olduğu kadar, küçük kurumlar için de ideal ve güvenli bir Tarım Satış Kooperatif uygulamasıdır. Ürün alımından nakdi kredi işlemlerine, kasa/vezne işlemlerinden bütçeye, kooperatif işletme işlemlerinden muhasebeye kadar birçok yazılım modülünden oluşur. BSOFTkoop Kooperatif Programı, tüm bu uygulama modülleri ve bu modüllerin altında çalışan birçok alt modülü, kooperatif ve birliklerin hizmetine entegre olarak sunmaktadır.

Genel Özellikler

  • İsteğe ve ihtiyaca bağlı olarak Server veya PC’ler (Client)üzerine kurulabilmektedir.
  • Veri tabanı her zaman Server üzerinde yer almaktadır. Client tarafında bilgi depolaması yoktur.
  • Parametrik Altyapı.
  • Kullanıcıya veya rolüne özel menü tasarımı yapılabilir.
  • Veriler kolon bazında sıralanabilir, gruplanır, filtrelenir ve saklanabilir.
  • Kullanıcıya özel ekran görünümü yapılabilir ve saklanabilir.
  • Çoklu işyeri ve şube desteği,
  • Ofis programları ile entegrasyonu vardır.
  • Kullanıcı ve rol bazında yetkilendirme yapılabilir.
  • Veri yönetiminde MS SQL server kullanır .
  • Hiçbir şekilde veri kaybı veya bozulması olmaz.
  • Client/Server veya terminal server yapıda kurulup kullanılabilinir.
  • Otomatik yedekleme sistemine sahiptir.
  • Log sistemine sahiptir. BSOFTkoop içerisinde yapılan tüm ilavelerin, değişikliklerin ve silmelerin logu tutulur. Kolayca raporlanır.
  • Sınırsız raporlama imkanı sunar. İçerdiği onlarca rapora ek olarak BSOFTkoop, bünyesinde bulundurduğu raporlama programı sayesinde kullanıcıya istediği raporu hazırlayıp yapıya ilave etmeyi sağlar.
  • Raporlardaki filtreleme yapısı sayesinde kullanıcı arzu ettiği değişik analize ve grafiğe ulaşır.
  • Raporlar arzu edilmesi durumunda exel’e, XML veya text olarak arşive alınabilir.

BSOFTkoop Birlik Programı Modülleri ve İşlevleri

BSOFTkoop Birlik Programı, aşağıdaki modüleri içermektedir. Ve bu uygulama modüllerini birbirleriyle entegre veya bağımsız olarak kullanabilirsiniz.

  • Genel Parametre ve Tanımlama İşlemleri,
  • Ürün Alım (Müstahsil Makbuzu) İşlemleri,
  • Nakdi Kredi İşlemleri,
  • Ortaklar Cari Hesap İşlemleri,
  • Kooperatif İşletme İşlemleri,
  • Genel Muhasebe İşlemleri,
  • Bütçe İşlemleri,
  • Çek İşlemleri,
  • Cari Hesap İşlemleri,
  • Stok İşlemleri,
  • Fatura işlemleri,
  • Satış Sipariş Yönetim İşlemleri,
  • Satınalma İşlemleri,
  • Laboratuvar ve Kalite Kontrol İşlemleri,
  • Üretim İşlemleri,
  • MRPII İşlemleri,
  • Sabit Kıymet İşlemleri,
  • Personel İşlemleri,
  • Maliyet Muhasebesi İşlemleri.

BSOFTkoop Kooperatif ve
Birlik Yönetim Sistemi

BSOFTkoop, kooperatif ve birlik yapısında Türkiye’nin en büyüğü olan ve bünyesinde 4 birlik, 76 kooperatif bulunduran TARİŞ’in ihtiyaçları esas alınarak, günümüz yüksek teknolojisi ile geliştirilmiş komple bir entegre uygulama yazılımı olmanın yanı sıra, uzun yılların bilgi birikimi ile yapılandırılmış bir TARIM SATIŞ KOOPERATİF ve BİRLİK YÖNETİMİ yazılımıdır.

Entegre Yapı ve Esneklik

Verinin tek yerden ve bir defa girilmesi, kurum içerisinde tüm karar süreçlerinde kullanılması önemlidir. En uzak kooperatifte oluşan bir verinin hiç bir değişikliğe uğramadan sistem tarafından muhasebeye, cariye, bütçe v.b. modüllere yansıtılmalıdır.

BSOFTkoop Kooperatif ve Birlik Yönetim Sistemi, öncelikle Ürün Alımı, Ortaklar Cari, Kooperatif İşletme, Nakdi Kredi İşlemleri, Üretim v.b. olmak üzere birçok modül ve bu modüllerin altında çalışan alt modülü kooperatif ve birliklerin hizmetine entegre olarak sunmaktadır.

Windows ortamında geliştirilmeye başlanmış ve bu ortamda tamamlanmış otel yazılımıdır. BSOFTkoop Kooperatif ve Birlik programını oluşturan tüm modüllerin tamamı multi currency (çoklu dövizli) ve multi language (çoklu dil) özelliklerini taşımaktadır.

Esnek yapısı sayesinde her tür (kooperatif, işletme, birlik v.b.) ve büyüklükteki kurumlar için ideal bir çözümdür. Yapılandırılması ve uyarlanması tamamen parametriktir.

Tarım Satış Kooperatif Uygulaması, Kooperatif ve Birlik yapısının getirdiği dağınık yapıya cevap verebilen bir İş Yönetim Yazılımıdır. Müşterilerimizden gelen talepler, yazılım departmanımızda hızla değerlendirilir, ilaveler ve değişiklikler yapılarak dağıtımı sağlanır.

Uzman Kadrolar, Hızlı Raporlama
ve Destek Hizmetleri

38 yıllık bilişim geçmişine sahip şirketimiz, ortalama çalışma süresi 15 yılın üzerinde sistem analist ve programcı kadrosuna sahiptir. Özellikle BSOFTkoop Birlik Programını geliştiren ekip içerisinde, turizm eğitimi almış birçok personel bulunmaktadır.

BSOFTkoop’un bünyesinde raporlama tool’u vardır. BSOFTkoop kooperatif programının hazır yüzlerce raporu bu raporlama sihirbazı ile geliştirilmiştir. Müşterilerimizin mevcut raporları değiştirerek yeni raporlar üretmesi veya ihtiyaçlarına göre yeni raporlar geliştirmesi çok kolaydır.

Garanti kapsamındaki ve anlaşmalı müşterilerimize kesintisiz ve online hizmet (7 gün x 24 saat) veren yapımız mevcuttur.

Kanun Numarası: 4572

Kabul Tarihi: 01/06/2000

Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi: 16/06/2000

Yayımlandığı Resmi Gazete Sayısı: 24081

AMAÇ, KURULUŞ VE SERMAYE

Madde 1 – Bu Kanunun amacı; tarım satış kooperatif ve birliklerine ilişkin hükümleri düzenlemek ve bu kuruluşların yeniden yapılanması için yasal bir çerçeve oluşturarak, tarım satış kooperatif ve birliklerini etkin ve sürdürülebilir bir şekilde özerk ve mali yönden bağımsız kılmaktır.

Üreticiler; karşılıklı yardım, dayanışma ve kefalet suretiyle mesleki faaliyetleri ile ilgili ihtiyaçlarını sağlamak, ürünlerini daha iyi şartlarla değerlendirmek ve ekonomik menfaatlerini korumak amacıyla, aralarında sınırlı sorumlu, değişir sayıda ortaklı ve değişir sermayeli, tüzel kişiliği haiz tarım satış kooperatifleri kurabilirler.

Bir tarım satış kooperatifinin kurulabilmesi için en az otuz üreticinin, bir tarım satış kooperatifleri birliğinin kurulabilmesi için en az üç tarım satış kooperatifinin bir araya gelmesi şarttır.

Kooperatiflerin sermayeleri ortak üreticilerin; birliklerin sermayeleri ise ortak kooperatiflerin taahhüt edecekleri ortaklık paylarından oluşur. Ortaklık şartları, sermaye taahhüt oranı ve miktarları ile sermaye ödeme ve iadelerine ait usul ve esaslar örnek anasözleşmelerde gösterilir.

Kooperatif ve birliklerdeki ortaklık payları rehin veya haciz edilemeyeceği gibi başka bir kooperatif ya da birlikle birleşme hali dışında devredilemez.

TANIMLAR

Madde 2 – Bu Kanunda geçen;

a) Bakanlık: Sanayi ve Ticaret Bakanlığını,

b) Ortak: Kooperatifler açısından üretici ortaklarını, birlikler açısından bağlı kooperatifleri,

c) Kooperatif: Tarım satış kooperatiflerini,

d) Birlik: Tarım satış kooperatifleri birliklerini,

e) Örnek anasözleşme: Bu Kanuna göre Bakanlıkça hazırlanan ve Bakanlar Kurulunca kabul edilen kooperatif ve birlik örnek anasözleşmelerini, İfade eder.

ÇALIŞMA KONULARI

Madde 3 – Kooperatif ve birlikler; ortakların ve gerektiğinde diğer üreticilerin ürünlerini daha iyi şartlarla değerlendirmek, mesleki faaliyetleri ile ilgili ihtiyaçlarını karşılamak ve ekonomik menfaatlerini korumak konularında çalışırlar.

Kooperatif ve birliklerin, ilk işleme hüviyetindeki işletme ve tesisleri dışında kalan sonraki üretim aşamaları için kuracakları iktisadi işletmeler, anonim şirket statüsünde ayrı bir tüzel kişilik olarak kurulup faaliyet gösterirler.

Kooperatif ve birliklerin çalışma konuları ile ürün alım ve değerlendirme işlemlerine ilişkin esaslar örnek anasözleşmelerde gösterilir.

ORGANLAR, TEMSİL, GENEL MÜDÜRLÜK VE PERSONEL

Madde 4 – Kooperatif ve birliklerin organları genel kurul, yönetim kurulu ve denetim kuruludur. Yönetim kurulu üyeleri ve yedekleri, genel kurula katılma hakkına sahip olanlar arasından seçilir. Birliklerde genel müdür yönetim kurulunun doğal üyesidir.

Genel kurullara katılma hakkına sahip ortaklarda aranacak şartlar ile birliklerin genel kurullarını teşkil edecek kooperatiflerin temsilcilerinin sayısı, nitelikleri ve seçilme esasları örnek anasözleşmelerde belirlenir.

Kooperatif ve birliklerin işleri, kanun, anasözleşme ve diğer mevzuat hükümleri ile genel kurul ve yönetim kurulu kararlarına uygun olarak; kooperatiflerde anasözleşmelerde gösterilen usul ve esaslara göre, birliklerde ise genel müdürlük tarafından yürütülür.

Kooperatif ve birliklerde temsil yetkisinin kimler tarafından ve ne şekilde kullanılacağı örnek anasözleşmelerde gösterilir. Ancak, bu kuruluşları taahhüt altına koyabilmek için; kooperatiflerde varsa müdür, birliklerde genel müdür veya bunların vekilleri ile yönetim kurulu başkan veya üyelerinden ya da kuruluş adına imzaya yetkili olanlardan birinin müştereken imzaları şarttır. Müdür bulunmayan kooperatiflerde ise, yönetim kurulu başkanı ile üyelerden birinin müşterek imzası yeterlidir.

Birliklerde genel müdür ve yardımcılarının en az dört yıllık yüksek öğrenim görmüş ve kooperatifçilik, ekonomi, maliye, işletme, idari bilimler veya konuyla ilgili mühendislik alanlarında kamu kurum ve kuruluşları ya da özel kuruluşlarda en az sekiz yıl çalışmış, kooperatiflerde ise müdürlerin en az lise mezunu olması şarttır. Kooperatif ve birliklerde istihdam edilecek müdür, genel müdür ve diğer personelde aranacak şartlar ile atama, nakil, terfi, görevden alma, kadro ve özlük hakları ile sair esaslar, birlik yönetim kurulunca hazırlanarak, genel kurulca kabul edilecek yönetmelikte gösterilir. Birlik ortağı olmayan kooperatiflerde söz konusu yönetmelik, yönetim kurulu tarafından hazırlanır ve genel kurul onayı ile yürürlüğe girer.

BAĞIMSIZ DENETİM VE BİRLİKLERCE BELİRLENECEK İLKE VE ESASLARA UYMA ZORUNLULUĞU

Madde 5 – Bakanlık, belirleyeceği usul ve esaslar dahilinde kooperatif ve birliklerin işlem, hesap ve varlıkları ile mali tablolarını 01/06/1989 tarihli ve 3568 sayılı Kanuna göre denetim yetkisine sahip bağımsız denetim kuruluşlarına denetlettirmelerini isteyebilir. Denetleme yapacak kuruluş, kooperatif veya birlik genel kurulu tarafından belirlenir. Denetim yerine getirilmeden veya denetim sonucunda düzenlenen raporlar genel kurulda görüşülmeden yönetim ve denetim kurulları ibra edilmiş sayılmaz. Bakanlık, bağımsız denetleme faaliyetlerinde bulunacak kuruluşları ve çalışma esaslarını Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği ile müştereken belirler.

Kooperatifler, bağlı bulundukları birliğin Kanun ve anasözleşmelere aykırı olmamak koşuluyla faaliyet konusuna ilişkin olarak belirleyeceği ilke ve esaslara uymak zorundadır.

MUAFİYET VE İSTİSNALAR

Madde 6 – Bu Kanuna göre kurulmuş bulunan kooperatifler ve birliklerin faaliyetlerinde;

a) Kooperatife ortak olmak üzere başvuran üreticilerle ortakların, kooperatifleriyle yapacakları her türlü işlemleri ve bunlarla ilgili kağıt, belge, senet, beyanname, taahhütname, vekaletname, makbuz, kooperatif lehine yapacakları ipotek ve rehinler her türlü vergi, resim ve harçtan,

b) Ortak içi işlemler sonucu ortaya çıkan olumlu gelir gider farkları gelir ve kurumlar vergisinden,

c) Birbirlerinden ve ortaklarından aldıkları faiz ve komisyonlar, birbirleri ya da üçüncü şahıslarla yaptıkları her türlü gayrimenkul alım satımı (üçüncü şahıslara terettüp eden vergi, resim ve harçlar hariç), ayrıca üretim tesislerinin ve bu tesislere ilişkin gayrimenkullerin satışı, bağış ve diğer ivazsız iktisapları ile bütün işleri için düzenlenecek senet, beyanname, taahhütname, sözleşme, vekaletname ve lehlerine yapılacak ipotek ve rehinler kurumlar vergisi ve damga vergisi de dahil olmak üzere her türlü vergi, resim ve harçtan,

d) Sermaye ve yedek akçeleri ile taşınmaz malları ve bunların gelirleri, ihtiyaçları için satın aldıkları ve alacaklarını tahsil gayesiyle mülk edindikleri taşınmaz malları ve bunların bir önceki sahiplerine geri verilmesi işlemi ile gayrimenkullerine ilişkin cins ve nev’i, isim ve unvan değişiklikleri ile tashihleri her türlü vergi, resim ve harçtan,

e) Yapacakları kredi işlemlerine ve temin edecekleri kredilere ilişkin senet, beyanname, taahhütname, sözleşme ve sair her türlü belge ile taşınmaz mallarına ait ipotek ve ipotek fekki, taşınır mallara ait rehin ve rehnin kaldırılması işlemleri, vekaletnameler, taahhütnameler ve sair evrak her türlü vergi, resim ve harçtan,

f) Ortakların kooperatiflerine ödedikleri sermaye paylarının çıkma ve çıkarılma hallerine bağlı olarak kendilerine iadesi sırasında, anasözleşmelerde gösterilen esaslara göre hesaplanacak iade tutarı ile ödenmiş sermaye payı tutarı arasında üretici lehine doğacak kazançlar gelir vergisinden, kooperatif ve birlikler açısından da kurumlar vergisinden,

g) Kooperatif veya birliklere yapılan bağışlar, ortaklardan yapılacak kesintilerden oluşturulacak fonlar, dağıtılan ya da dağıtılmayarak kooperatif faaliyetlerinde kullanılan risturna tabi gelirler, gelir ve kurumlar vergisinden,

h) Kooperatif ve birliklerin defter ve belgelerinin notere tasdik ettirilmesi işlemleri yalnızca noterlik ücretine tabi olup, vergi, resim ve harçtan, müstesnadır.

Gelir Vergisi Kanununa göre yapılacak tevkifat hükümleri ile katma değer vergisi hükümleri saklıdır.

Ancak, bu kuruluşların ortak dışı işlemlerden elde edecekleri gelir-gider farkları ayrı bir hesapta takip ve tespit edilerek vergi kanunları hükümlerine göre vergilendirilir. Kooperatif ve birliklerin ortaklarından aldıkları ürünleri, niteliğinde değişiklik olmayacak şekilde ilk işleme tesislerinde işleyerek üçüncü kişilere satmaları ortak içi işlem sayılır.

ÖRNEK ANASÖZLEŞMELER

Madde 7 – Kooperatif ve birliklerin örnek anasözleşmeleri, birliklerin görüşü alınarak Bakanlıkça hazırlanır ve Bakanlar Kurulunca kabul edilerek Resmi Gazetede yayımlanır. Örnek anasözleşmelerde, Bakanlıkça birliklerin görüşü de alınarak doğrudan veya birliklerin yarıdan bir fazlasının yönetim kurullarının bu konudaki müşterek isteği, Bakanlığın teklifi ve Bakanlar Kurulunun kabulü ile değişiklik yapılabilir. Birliklerin yarıdan bir fazlasının müştereken değişiklik için başvurması halinde, Bakanlık başvuruyu en geç bir ay içinde değerlendirir ve kanun hükümlerine aykırılık yoksa Bakanlar Kuruluna değişiklik teklifinde bulunur. Bu değişiklikler, kooperatif ve birliklerin yapılacak ilk genel kurul toplantılarında olağan genel kurulların usul ve çoğunluğuna göre görüşülerek karara bağlanır.

YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILAN, UYGULANACAK VE UYGULANMAYACAK HÜKÜMLER

Madde 8 – 21/10/1935 tarihli ve 2834 sayılı Tarım Satış Kooperatifleri ve Birlikleri Hakkında Kanun, 30/04/1985 tarihli ve 3186 sayılı Tarım Satış Kooperatifleri ve Birliklerinin Kuruluşu Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanun ile bu Kanunda ek ve değişiklikler yapan kanunlar ve 25/12/1969 tarihli ve 1196 sayılı Tütün Tarım Satış Kooperatifleri ve Bölge Birlikleriyle Türkiye Tütün Tarım Satış Kooperatifleri Genel Birliği Kanunu yürürlükten kaldırılmıştır.

Bu Kanun, 24/04/1969 tarihli ve 1163 sayılı Kooperatifler Kanununun ayrılmaz bir parçası olup, tarım satış kooperatif ve birlikleri hakkında sırasıyla, bu Kanun, bu Kanunda açıkça örnek anasözleşmelerde düzenleneceği belirtilen hususlarda örnek anasözleşmeler, 1163 sayılı Kooperatifler Kanunu ve 29/06/1956 tarihli ve 6762 sayılı Türk Ticaret Kanununun anonim şirketlerle ilgili hükümleri uygulanır.

17/07/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun ek 24 üncü maddesi ve bu Kanun kapsamındaki kooperatif ve birliklerin denetim kurulu üyeliklerine Devlet memurları arasından seçilenler için 14/07/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 28 inci maddesi hükümleri bu görevlere münhasıran uygulanmaz.

GEÇİCİ MADDELER

Geçici Madde 1 – A) Bu Kanunun yürürlüğe girmesinden önce 1196 sayılı Tütün Tarım Satış Kooperatifleri ve Bölge Birlikleriyle Türkiye Tütün Tarım Satış Kooperatifleri Genel Birliği Kanunu ve 3186 sayılı Tarım Satış Kooperatifleri ve Birliklerinin Kuruluşu Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanuna göre kurulmuş bulunan kooperatif ve birlikler, başkaca bir işleme gerek olmaksızın bu Kanuna göre kurulmuş sayılırlar.

Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en çok dört ay içerisinde örnek anasözleşmeler hazırlanır. İntibak işlemi tamamlanıncaya kadar mevcut ana sözleşmelerin bu Kanuna aykırı olmayan hükümleri uygulanır.

B) Halen kurulmuş ve faaliyette bulunan kooperatif ve birlikler, anasözleşmelerini en çok bir yıl içerisinde bu Kanuna intibak ettirmek zorundadırlar. Bu hususa riayet etmeyen kooperatifler ve birlikler dağılmış sayılır. Kanunen tasfiye ile görevlendirilmiş kimseler tarafından, dağılmadan başlayarak en çok iki ay içerisinde tasfiyeye geçilmediği takdirde Bakanlık veya Hazine tarafından mahkemeden tasfiye memuru atanması istenebilir. Mahkemece atanacak tasfiye memuru, mevcut anasözleşmede tasfiye kuruluna verilen görev ve yetkileri yerine getirir.

Anasözleşmelerini bu Kanuna intibak ettirmek için kooperatif ve birliklerin yapacakları genel kurullar, olağan genel kurulların usul ve çoğunluğuna göre toplanır ve karar verirler. Bu genel kurullarda, boş bulunan yönetim ve denetim kurulu üyelikleri ve yedekleri ile eksik olan birlik temsilcilikleri ve yedekleri için, mevcutların kalan süresi kadar görev yapmak üzere seçim yapılır.

C) Birliklerin mevcut genel müdür ve genel müdür yardımcılarının görevleri, organların seçiminin yapıldığı birlik genel kurul toplantısında; müşterek çalışma esasını benimseyen birliklerde ise tüm birliklerin organlarının seçiminin tamamlanmasını takiben sona erer. Bunlar, yönetim kurulunun uygun görmesi halinde yeniden atanabilirler.

D) Kooperatif ve birliklerin yeniden yapılandırılması, ekonomik etkinlik ve verimlilik ilkeleri çerçevesinde faaliyetlerini sürdürebilir bir yapıya kavuşturulabilmesi ve bu amaçla alınması gereken tedbirlerin belirlenmesi konularında çalışma, inceleme ve önerilerde bulunmak üzere yedi üyeden oluşan Yeniden Yapılandırma Kurulu oluşturulur. Kurul, Sanayi ve Ticaret Bakanına karşı sorumludur.

Yeniden Yapılandırma Kuruluna, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en çok altı ay içinde Bakanlık ve Hazine Müsteşarlığı mensupları, üniversite öğretim üyeleri veya kooperatifçilik veya işletmecilik konusunda bilgi ve deneyim sahibi kişiler arasından, biri Bakanlık mensuplarından olmak üzere dört üye Sanayi ve Ticaret Bakanı, bir Hazine Müsteşarlığı mensuplarından olmak üzere iki üye Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Devlet Bakanı tarafından, bir üye de birliklerin yönetim kurulu üyeleri içinden kendi aralarında yapacakları seçim ile belirlenir ve Bakanlar Kurulunca …*1* atanır. Yönetim kurulu üyeliği sona eren birlik temsilcisinin Yeniden Yapılandırma Kurulundaki görevi de sona erer. Boşalan üyeliklere aynı usule göre atama yapılır. Kurul üyeleri, kendi aralarından üye tam sayısının salt çoğunluğu ile bir başkan ve bir başkan vekili seçer.

Yeniden Yapılandırma Kurulu, faaliyetlerine yardımcı olmak üzere; yeniden yapılandırma, özelleştirme, planlama, denetim, kooperatifçilik veya işletmecilik konularında deneyimli uzmanlardan ve danışmanlardan Yürütme Birimi oluşturabilir. Yürütme Birimi Başkanı, Kurul üyelerinin en az beşinin olumlu oyu ile seçilir. Yürütme Biriminin dört yıllık iş planı Yeniden Yapılandırma Kurulu tarafından belirlenir. Yürütme Biriminin çalışma usul ve esasları ile bu birimde çalıştırılanlara yapılacak ödemeler Yeniden Yapılandırma Kurulunun önerisi, Sanayi ve Ticaret Bakanının uygun görüşü ve Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Devlet Bakanının onayı ile belirlenir.

Yeniden Yapılandırma Kurulu başkan ve üyelerine ödenecek huzur hakları ve harcırah, Sanayi ve Ticaret Bakanı ile Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Devlet Bakanının onayı ile belirlenir. Huzur hakkının aylık net tutarı en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil), harcırah ise en yüksek Devlet memuru harcırahının üç katını geçemez.

Kooperatif ve birlikler, bu Kanunda belirlenen amaçlar çerçevesinde yeniden yapılandırma ile ilgili her konuda Yeniden Yapılandırma Kurulunun önerilerini dikkate alır ve kurul ile işbirliği içinde faaliyetlerini sürdürür.

Yeniden Yapılandırma Kurulunun çalışma esasları, uygulayacağı ilke ve programlar, bu sürece uyum için kooperatif ve birliklerce alınması gerekli önlemler ve yapılması gereken işlemler Sanayi ve Ticaret Bakanı ile Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Devlet Bakanı tarafından müştereken belirlenir.

(Mülga paragraf: 03/02/2005 – 5290 S.K./4.mad) *2*

E) Birliklerin, 01/05/2000 tarihi itibariyle mevcut özel bünye faaliyetleri ile ilgili borçları, borçların ödenmesine kadar geçecek süre içinde bu borçlardan doğan faiz ve gecikme zammı gibi fer’i borçları ile personel kadrolarında yapılacak düzenlemeler için gerekli tazminat tutarı, Yeniden Yapılandırma Kurulunun önerileri dikkate alınarak Hazinece üstlenilip tasfiye olunur. (Ek cümle: 30/07/2003 – 4962 S.K./18. md.) Hazinece üstlenilip tasfiye olunan bu tutarlar, gelir hesaplarına intikal ettirilmeksizin bilançonun pasifinde özel bir fon hesabında izlenir ve bu fon gelir-gider menfi farklarının karşılanmasında kullanılır.

Yeniden yapılandırma süresince, kooperatif ve birliklerin özel bünye borçlarının tasfiyesi ve yeniden yapılandırma nedeniyle oluşabilecek personel tazminatları, kooperatif ve birliklerin yeniden yapılandırılması amacıyla dışarıdan alınacak her türlü denetim, danışmanlık ve diğer hizmetler için yapılacak ödemeler, Yeniden Yapılandırma Kurulu ve Yürütme Birimine ilişkin giderler ile kooperatif ve birliklerin ihtiyacı olan işletme kredileri Yeniden Yapılandırma Kurulunun önerileri dikkate alınarak genel bütçeden ve Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu gider hesabından karşılanır.

Kooperatif ve birliklere, genel bütçeden yeniden yapılandırma amacıyla 2000 Yılı Bütçesinden tahsis edilen ödenekler ile uluslararası finans kuruluşlarınca desteklenen projeler için sağlanan doğrudan ya da dolaylı mali kaynaklar ve kredi teminatları dışında Devlet veya diğer kamu tüzel kişilerinden herhangi bir mali destek sağlanamaz.

Bakanlık, yeniden yapılandırma süresi içinde görev yapmak üzere, birlik denetim kurullarında, denetim veya kooperatifçilik konusunda deneyimli Bakanlık mensupları arasından bir denetçi görevlendirebilir. Bu şekilde görevlendirilenlere en yüksek Devlet memuru aylığından (ek gösterge dahil) fazla olmamak üzere Bakanlıkça belirlenecek net aylık ücret Birlikçe ödenir.

F) Birliklerin bu Kanunun yayımı tarihi itibariyle sahip oldukları iktisadi işletmeler, üç yıl içerisinde anonim şirket haline dönüştürülebilir. Bu amaçla ve 31/12/2003 tarihine kadar uygulanmak üzere; bu Kanun hükümlerine göre kurulan kooperatif ve birliklerin müştereken ve sermayesinin %51’ine sahip olmak üzere kuracakları anonim şirketlere sermaye olarak gösterecekleri ayınların bu şirketlere devrinden doğan kazançlar ile bu şirketteki hisselerinin, birbirlerine, kooperatif ortağı üreticilere, kooperatif ve birlik çalışanlarına veya borçlarının tasfiyesi amacıyla gerçek ve tüzel kişilere satışı veya devri işlemlerinden doğan kazançlar kurumlar vergisinden müstesnadır.

Kooperatif ve birliklerin sermayesinin en az %51’ine sahip oldukları şirketlerin kuruluş, tescil, hisse senedi çıkarma işlemleri ile bu şirketlerdeki hisselerinin yukarıda belirtilen kişi ve kuruluşlara satışı veya devri işlemleri 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun 28 inci maddesindeki kesintiler ile her türlü vergi, resim ve harçtan istisna edilir.

Bu madde kapsamında yapılan işlemler, katma değer vergisi uygulaması bakımından 5422 sayılı Kurumlar Vergisi Kanununun 37 ila 39 uncu maddelerinde yazılı devir işlemleri gibi addolunur.

G) Yeniden yapılandırma süresince, ortak üreticilerin kooperatif ortaklığından ayrılma talepleri halinde, kendilerine sermaye payı iadesi işlemi yapılmaz. Ancak, birliklerin sahip oldukları iktisadi işletmelerin anonim şirkete dönüştürülmesi halinde, iade edilmeyen sermaye payları oranında bu şirketlere ortak olabilirler. Bu durumda ortaklık payları, ortaklardan tahsil edilmiş olan sermaye payları karşılığı ürün miktarlarının son iş yılında gerçekleşen ortalama alım fiyatı ile çarpımı suretiyle hesaplanır. Bu hüküm, ölen ortakların varislerine yapılacak sermaye payı iadeleri için uygulanmaz.

H) Tarım Satış Kooperatif ve Birlikleri personeli olup, 15/05/2000 tarihi itibariyle Bakanlıkta görev yapmakta olan 230 kişiden, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir ay içinde yazılı olarak başvuruda bulunan ve tabi oldukları sosyal güvenlik mevzuatına göre 2000 yılı içerisinde emeklilik hakkını kazanamayacak olanlar Bakanlığın boş memur kadrolarına atanırlar. Ancak, bunlar Bakanlıkta uygun kadro bulunmaması halinde diğer kamu kurum ve kuruluşlarının durumlarına uygun boş memur kadrolarına atanırlar.

Bu Kanun uyarınca memur kadrosuna ataması yapılan personelin Tarım Satış Kooperatif ve Birliklerinde işçi statüsünde geçen hizmet süreleri, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36 ncı maddesinin “Ortak Hükümler” bölümünün (c) bendinin 7 nci alt bendinde belirtilen esaslar dahilinde öğrenim durumları itibariyle yükselebilecekleri dereceyi aşmamak ve boş kadro bulunmak koşuluyla kazanılmış hak aylık derece ve kademelerinin tespitinde değerlendirilir.

Bu suretle Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı ile ilişkilendirilen personelin kazanılmış hak aylık derecelerinde değerlendirilmeyen geçmiş hizmetleri, yürürlükteki hükümlere göre emekli keseneğine esas aylıklarında değerlendirilir. Söz konusu personele, iş mevzuatına göre herhangi bir tazminat ödenmez. Bu personelin önceden kıdem tazminatı ödenmiş süreleri hariç kıdem tazminatına esas olan geçmiş hizmet süreleri 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre emekli ikramiyelerinin hesabında dikkate alınır.

Bu fıkra kapsamındaki personelden, memuriyet kadrolarına geçmek istemeyenler bir ay içinde Tarım Satış Kooperatif ve Birliklerine iade edilirler.

Devlet Personel Başkanlığı, personel ihtiyacı bulunan kamu kurum ve kuruluşlarını tespite, gerekli bilgi ve belgeleri istemeye ve uygulamaya ilişkin diğer esas ve usulleri tespit etmeye yetkilidir.

Geçici Madde 2 – (Ek madde: 17/09/2004 – 5234 S.K./20.mad) *1*

a) Tarım Satış Kooperatif ve Birliklerinin 1.5.2000 tarihi itibarıyla Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonuna olan borçlarından, Tarım Satış Kooperatif ve Birliklerinin yeniden yapılandırma sürecinde, Yeniden Yapılandırma Kurulunun önerileri doğrultusunda tasfiyesi uygun görülenler ile bu borçların tasfiyesine kadar geçecek süre içinde doğacak faizin terkin edilmesine, Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın teklifi üzerine Maliye Bakanı yetkilidir.

b) Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası Anonim Şirketi tarafından 99/13288 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca Tarım Satış Kooperatif ve Birliklerine Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu koşullarında kullandırılan ve 2001/2312 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca Hazine kaynağına dönüşen kredilerden birliklerin yeniden yapılandırılma sürecinde tasfiyesi uygun görülenlerin “tasfiye tarihi itibarıyla kaydi bakiyesinin” terkin edilmesine Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın teklifi üzerine Maliye Bakanı yetkilidir.

c) Tarım Satış Kooperatif ve Birliklerinin 1.5.2000 tarihinden önce mevcut özel bünye faaliyetleri ile ilgili banka borçları, birliklerin yeniden yapılandırma sürecinde Yeniden Yapılandırma Kurulunun önerileri dikkate alınarak Hazine tarafından söz konusu borçların, hangi miktar ve koşullarda üstlenileceğine ve 28.3.2002 tarihli ve 4749 sayılı Kanun ve ilgili yıl bütçe kanunu hükümleri çerçevesinde üstlenilecek borçların tasfiye edilmesine ilişkin esas ve usuller Bakanlar Kurulunca belirlenir.

YÜRÜRLÜK

Madde 9 – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

YÜRÜTME

Madde 10 – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

Modüller

Ürün Alım (Müstahsil) İşlemleri

Müstahsillere ait tüm bilgilerin (vekilleri, kefilleri, ortaklık bilgileri v.b.) tutulduğu, her türlü kesintinin (müstahsil, bağkur, borsa v.b.) takibinin yapıldığı ve raporlanabildiği bir uygulamadır.

Müstahsil makbuzu, gerçek usulde vergiye tabi olmayan çiftçilerden satın aldıkları malların bedelini ödediklerinde iki nüsha olarak düzenledikleri, birini imzalayarak satıcı çiftçiye vermeye ve diğerini ona imzalatarak alma­ya mecbur oldukları belgedir.

Genel Özellikler
  • Müstahsile ait tüm detay bilgilerin girişi ve yönetilmesi mümkündür.
  • Müstahsilin vekilleri, kefilleri, arazileri, kooperatif ortağı ise ortaklık bilgileri, sermaye bilgileri takip edilebilmektedir.
  • İstenilen sayıda ve isimde kesinti tanımlaması yapılabilmektedir.
  • Müstahsillerden kesilen bağkur ve borsa tescil kesintilerinin listesi alınabilmektedir.
  • Dönemsel olarak cari hesap ekstresi alınabilmektedir.
  • Müstahsile ait fotoğraf eklenebilmektedir.
  • İllere, ilçelere, köylere göre istenilen formatta alım listeleri alınabilmektedir.
  • Kooperatifler de kullanılan sermaye artırım kontrol işlemleri yapılabilmektedir.
  • Seçme ve seçilebilme listeleri alınabilmektedir.
  • Ürün taahhüt miktarları kontrolü ürün ve ürün grubu bazında yapılabilmektedir.

Birliklerden kooperatiflere ve kooperatif ortaklarına verilen nakdi kredilerin detaylı takibinin yapılabildiği, anlık ekstrelerin ve yaşlandırma raporlarının alınabildiği bir uygulamadır. POROSkkoop’un diğer modülleri ile tam entegre bir yapıya sahiptir.

Genel Özellikler,
  • İstenilen sayıda ve aralıkta Nakdi kredi dönemi tanımlanabilmektedir.
  • Nakdi kredi limitlerini belirleyerek istenilen oranlarda kısıtlama yapılabilmektedir.
  • Verilen nakdi kredi dönem ve bu dönemlere ilişkin faiz oranları ayrı ayrı tanımlanabilmektedir.
  • Ödemesi gelmiş nakdi kredilerin takibi için kontrol raporları alınabilmektedir.
  • Nakdi kredi ödemeleri krediler ile eşleştirilerek hesaplanan vade farkı tutarları otomatik olarak cari hesaba yansıtılabilmektedir.

Kooperatif ortaklarının, kooperatif ile olan ticari faaliyetlerinin genel olarak takip edildiği uygulamadır. Ortak cari hesaplarının detaylı tanımlarını yapabilir, anlık ekstreleri, yaşlandırma raporlarını alabilirsiniz. Entegrasyondan gelen borç ve alacak kayıtları ortak cari hesaplara otomatik yansıtılır.

Genel Özellikler
  • Ortağın kooperatif ortaklık bilgileri detayı bir şekilde girilebilmektedir.
  • Ortağın kimlik bilgilerinin yanı sıra bağkur ve muafiyet bilgileri takip edilebilmektedir.
  • Ortaklıktan çıkan yada çıkarılan ortakların hangi sebepten çıktığı takip edilebilmektedir.
  • Kesilen tasiriye faturaları ortak cari hesap kartında görüntülenebilmektedir.
  • Ortağın vekilleri, kefilleri, arazileri, kooperatif ortağı ise ortaklık bilgileri, sermaye bilgileri takip edilebilmektedir.
  • Ortağa ait fotoğraf eklenebilmektedir.
  • İllere, ilçelere, köylere göre istenilen formatta alım listeleri alınabilmektedir.
  • Ortaklara ait sermaye artırım kontrol işlemleri yapılabilmektedir.
  • Seçme ve seçilebilme listeleri alınabilmektedir.
  • Ürün taahhüt tahakkuk listeleri istenilen formatta alınabilmektedir.

Kooperatiflerin bünyesinde bulunan üretim işletmelerindeki tüm faaliyetlerin takip edildiği windows tabanlı bir uygulamadır. El terminalleri ile mal kabullerini yapabilir, işletme içerisinde ürünlerin tüm operasyonlarını takip edebilirsiniz.

Genel Özellikler
  • Windows tabanlı ve esnek yapısının yanı sıra, standart PC’ler ve el bilgisayarlarını desteklemektedir.
  • Ürünlerin fabrikaya teslimi sırasında tartım ve teslimat bilgileri girişi mobil olarak yapılabilmektedir.
  • Teslim edilen ürün detayları ve carinin yer aldı makbuz formunun çıktısı alınabilmektedir.
  • Teslim alınan ürüne ait ‘Hasat şekli, Teslim şekli, Son ilaçlama tarihi’ gibi detay bilgi girişleri yapılabilmektedir.
  • Teslim edilen ürünlerin fabrika içerisindeki tüm operasyonları mobil olarak yapılabilmektedir.
  • Üretim sonucunda çıkan ürüne ait üretim detayları izlenebilmektedir.
  • Günlük üretim raporları istenilen detayda alınabilmektedir.
  • Üretimi sonucunda çıkan ürünlerin depolanması istenilen detayda takip edilebilmektedir.
  • Ürünlerin teslimat işlemleri cari kart bazında istenilen sayıda yapılabilmektedir.

Özel hesap dönemlerine göre muhasebe sisteminizi kurabileceğiniz, muhasebe hareketlerinizi orijinal, yerel ve standart para cinslerinden takip edebileceğiniz, miktarlı muhasebenin yanısıra, yardımcı hesaplar ve gider yeri/gider çeşidi, gelir yeri/gelir çeşidi yapısını destekleyen bir uygulamadır.

Genel Özellikleri
  • Özel hesap dönemlerine göre muhasebe sisteminizi kurabilir, muhasebe hareketlerinizi orijinal, yerel ve standart para cinslerinden takip edebilirsiniz.
  • Hesap planı kod yapısını istenilen seviye sayısına göre tanımlayabilir, tanımladığınız her seviye bazında tüm raporları alabilirsiniz.
  • Miktarlı muhasebenin yanısıra, hesap planı dışında yardımcı hesaplar ve gider yeri/gider çeşidi, gelir yeri/gelir çeşidi yapısını tanımlayabilir ve bu yapıya uygun raporları alabilirsiniz.
  • Fiş girişlerinde (mahsup, tahsil, tediye v.b.) kullanım kolaylığı ve seri girişi sağlamak amacı ile satır kopyalama, fiş bakiyesi kapatma, kolon kopyalama işlemlerini yapabilirsiniz.
  • Hesaplarda belirteceğiniz miktar birimlerine göre hesapların miktarsal takibini yapabilirsiniz. Mizan, muavin ve hesap bazında var olan ayrıntılı raporlarda, miktar izlemesi yapabilir ve oluşturulan tüm mali tablo verilerinden otomatik olarak grafiksel görüntü alabilirsiniz.
  • Farklı modüllerden (stok, sabit kıymet, personel v.b.) gelen entegrasyon fişlerini isteğe bağlı olarak otomatik veya veri havuzunda toplayarak kontrollü bir şekilde kesinleştirebilirsiniz.
  • Muhasebe fişlerini hızlı bir şekilde kopyalayabilir ya da fiş genel özelliklerini değiştirebilirsiniz. Yansıtma hesapları tanımlayarak, istenilen tarihler arasında yansıtma fişi oluşturabilirsiniz.
  • Dönem sonunda otomatik kapanış ve açılış fişlerini yaratabilirsiniz.
  • Kanunen geçerli olan tüm defter ve raporları (Yevmiye defteri, Kebir defteri, Muavin defteri, bilanço tablosu, gelir tablosu, fon akım tablosu, nakit akım tablosu, e-bildirgeler v.b.) farklı döviz cinslerine göre alabilirsiniz.
Hesap Planı
  • Hesap planı kod yapısını istenilen seviye sayısına göre düzenleyebilir, hesapta tanımlanan her seviye bazında tüm raporları alabilirsiniz.
  • Tanımlanmış bir hesabı gider yeri ve çeşitleri ile ilişkilendirebilirsiniz.
  • Hesaba tanımlanmış gider yeri ve çeşidi ile ilgili raporlar alabilirsiniz.
  • Hesap planında takip edilmesini istemediğiniz hesap detaylarını, yardımcı hesaplar tanımlayarak takip edebilirsiniz. Tanımlanan yardımcı hesaplar bazında mizan, muavin raporlarını alabilirsiniz.
  • Hesap tanımlamada belirtilecek miktar birimleri ile mizan, muavin ve hesap bazında var olan ayrıntılı raporlarda miktar izlemesi yapabilirsiniz.
  • Fiş girişlerinde kullanım kolaylığı ve seri girişi sağlamak amacı ile satır kopyalama, fiş bakiyesi kapatma, kolon kopyalama işlemlerini yapabilirsiniz.
Muhasebe fiş işlemleri
  • Fiş girişlerinde kullanım kolaylığı ve seri girişi sağlamak amacı ile satır kopyalama, fiş bakiyesi kapatma, kolon kopyalama işlemlerini yapabilirsiniz.
  • Hesap ile ilişkilendirilen gider yeri ve gider çeşidi yardımı ile hesap fiş hareketlerini takip edebilirsiniz.
  • Farklı modüllerden gelen entegrasyon fişlerini kontrol etmek amacı ile veri havuzunda toplayabilir ve kontrollü bir şekilde kesinleştirebilirsiniz.
  • Muhasebe fişlerini şirket içinde veya grup şirketleri arasında hızlı bir şekilde kopyalayabilir ya da fiş genel özelliklerini değiştirebilirsiniz.
  • Farklı fiş numaralama seçeneklerini kullanarak, Bölge, Yıl ,Ay, Gün, fiş tiplerine göre fiş numaralarınızı takip edebilirsiniz.
  • Muhasebe hareketlerini aynı anda üç farklı para cinsinden (Yerel, Orijinal, Standart) takip edebilir, bu para cinslerine göre raporlar alabilirsiniz.
Finansal raporlar
  • Muhasebe sisteminde kullanıcı tanımlı finansal raporlar hazırlayabilirsiniz.
  • Oluşturulan tüm mali tablo verilerinden otomatik olarak grafiksel görüntü alabilirsiniz.
  • Finansal raporları farklı para cinslerine göre oluşturabilirsiniz.
  • Dönem bazında ve istenilen tarihler arasında bilanço tablosu, gelir tablosu, fon akım tablosu, nakit akım tablosu gibi finansal tabloları otomatik olarak hızlı bir şekilde hazırlayabilir, istenilen döviz cinsine göre raporlayabilirsiniz.
  • İstediğiniz Hesap kırılımlarına göre mizan ve muavin alabilirsiniz.
Dönem sonu işlemleri
  • Dönem sonunda otomatik kapanış/açılış fişi oluşturabilirsiniz.
  • Özel hesap dönemlerine göre muhasebe sisteminizi kurabilir, yasal her türlü rapor alabilirsiniz.
  • Otomatik oluşturulan açılış fişini istediğiniz başka bir şirkete otomatik olarak kopyalayabilirsiniz.
  • Resmi defter dökümlerini almadan kontrol amaçlı resmi defter çekim işlemi yapabilirsiniz.
Kasa işlemleri
  • Muhasebe Sistemi içerisinde değişik para cinslerine göre kasa tanımlayabilir.
  • Tanımlanan kasalar için günlük kasa defteri raporlarını otomatik alabilirsiniz.

Satış, Üretim, Personel, Genel v.b. bütçe yapısını entegre olarak sağlayan, gerçekleşen raporları (günlük, aylık ve yıllık) detayda ve istenilen para cinsinde alabileceğiniz parametrik bir uygulamadır.

Bütçe Modülü, işletmelerin mali bütçelerinin kolayca hazırlanması ve ayrıntılı raporlamaların alınabilmesi için ideal bir çözümdür. Sınırsız sayıda bütçe taslağı yaratabilir, bunlardan herhangi birisini aktif bütçe, bir diğerini de tahmin (forecast) bütçesi olarak izleyebilirsiniz. Yıl içinde bütçelerinizi revize edebilirsiniz. Bütçelerinizi dövizli olarak hazırlayabilir ve enflasyonun etkisini dikkate alabilirsiniz. Fiilli hareketleri muhasebeden, stoktan, faturadan, cari’den direkt aktarabileceğiniz gibi, ihtiyaca göre bir bölümünü veya tamamını elle girilebilirsiniz.

Genel özellikleri;
  • Arzu ettiğiniz sayıda ve dönemsel olarak taslak bütçeler hazırlayabilirsiniz.
  • Sistemde bütçe tahmini için tahmini kur tanımlamaları yapabilirsiniz.
  • Bütçeleri değişik döviz cinsleri ve departman (satış, üretim, finans, personel, genel bütçe v.b.) bazında hazırlayabilirsiniz.
  • Taslak bütçelerin içerisinden herhangi birini gerçek bütçe olarak onaylayabilirsiniz.
  • Gelir ve Gider bütçelerinin takibini günlük, aylık ve yıllık olarak yapabilirsiniz.
  • Bütçe içerisinde gelir/gider departmanlarını (departman gruplarını) ve bu departmanların altında yer alacak gelir/gider çeşitlerini (çeşit gruplarını) tanımlayabilirsiniz.
  • Genel Muhasebe içerisinde gelir/gider departmanları ve bu departman altında yer alan gelir/gider çeşitleri tanımlanmış ise, bunları bütçe modülüne otomatik olarak aktarabilirsiniz.
  • Genel Muhasebe ve Personel modüllerinde gerçekleşen verileri otomatik olarak bütçeye aktarabilir ve karşılaştırma raporlarını (+/- sapmaları) anlık olarak alabilirsiniz.
  • Planlanan fiili bütçe karşılaştırmaları yapabilirsiniz.
Personel Bütçesi

İstenilen sayıda ve para biriminde taslak personel bütçesi hazırlayabilir, bunun bir tanesini onaylanan bütçe olarak atayabilirsiniz. Ve yıl içinde gerçekleşen personel bütçesi ile (onaylanan personel bütçesi dışında) herhangi bir taslak bütçeyi de karşılaştırmak mümkündür.

Bütçe yılına ait aylarda çalıştırılacak personel çeşitlerini ve adetlerini tanımlayabilir ve değişik ücretler üzerinden simülasyonlar yapabilirsiniz.

Ön Büro Bütçesi

İstenilen sayıda ve para biriminde taslak ön büro bütçesi hazırlayabilir, bunun bir tanesini onaylanan bütçe olarak atayabilirsiniz. Ve yıl içinde gerçekleşen(günlük, aylık ve yıllık) ön büro bütçesi ile (onaylanan ön büro bütçesi dışında) herhangi bir taslak bütçeyi de karşılaştırmak mümkündür.

Bütçe yılına ait hedeflenen pazarları (ülkeleri) ve bu ülkeleri değişik gruplar altında (Baltık ülkeleri, Orta Doğu v.b.) tanımlayabilir, buralara ait satış rakamları koyabilirsiniz.

Satış fiyatları tahmini girilebileceği gibi, yaşanan sezonda gelecek sezon için girilen kontratlardan elde edilen oda fiyatları otomatik olarak ön büro bütçesine işlenmekte ve o pazarlara ilişkin ortalama oda fiyatları oluşmaktadır.

Her gece night (gün sonu) işlemleri sırasında gelir değerleri ön büro bütçesine aktarılmakta ve ertesi sabah günlük karşılaştırmalı raporlar hazır olarak sunulmaktadır.

Genel Bütçe

İstenilen sayıda ve para biriminde taslak genel bütçe hazırlayabilir, bunun bir tanesini onaylanan bütçe olarak atayabilirsiniz. Ve yıl içinde gerçekleşen (günlük, aylık ve yıllık) genel bütçe ile (onaylanan genel bütçe dışında) herhangi bir genel bütçeyi de karşılaştırmak mümkündür.

Genel Bütçe içerisinde her türlü gelir/gider departmanlarını (departman gruplarını) ve bu departmanların altında yer alacak gelir/gider çeşitlerini (çeşit gruplarını) tanımlayabilir, Personel Bütçesi, Ön Büro Bütçe ve Genel Muhasebe ile entegrasyon şartlarını belirleyebilirsiniz.

BÜTÇE modülünde günlük, aylık ve yıllık takipler yapılabilmektedir. Bütçe modülü Genel Muhasebe ile full entegre çalışmaktadır. Genel Muhasebe içerisinde yapılan Genel Gider Yeri/Genel Gider Çeşidi, Genel Gelir Yeri/Genel Gelir Çeşidi tanımları ve bu tanımların muhasebe hesap planı ilişkisi bütçe modülüne otomatik aktarılmaktadır.

Cari hesaplarınızın (Satıcı, Müşteri, Banka v.b.) detaylı tanımlarını yapabildiğiniz, anlık ekstreleri, yaşlandırma raporlarını alabildiğiniz ve sonuç olarak tüm finansmanı rahatlıkla yönetebildiğiniz bir uygulamadır. Entegrasyondan gelen borç ve alacak kayıtları cari hesaplara otomatik yansıtılır. Bu uygulama ile;

Cari kart işlemleri
  • Cari hesap kartlarını alfanümerik ve nümerik olarak tanımlayabilir, detaylı ve kümülatif raporlar alabilirsiniz.
  • Cari kartları istediğiniz şekilde farklı gruplara dahil edebilir ve bu gruplar bazında raporlar alabilirsiniz.
  • Tek bir cari kart üzerinde üzerinde istenilen sayıda detay hesap tanımlayabilir, bu hesaplar bazında tüm raporları alabilirsiniz.
  • Bir cari karta aynı anda farklı döviz cinslerine göre hareket girişi yapabilir ve istenilen tüm raporları alabilirsiniz.
  • Cari kartlara detaylı olarak nüfus bilgileri girişini yapabilir, banka hesaplarını ve karta ait özel bilgileri takip edebilirsiniz.
  • Cari kartlara plasiyer kodu tanımlayabilir, plasiyer bazında risk ve müşteri işlem takibini yapabilirsiniz.
  • Cari kart detaylarında hesaba özel takvim kodları tanımlayıp, ödeme gün ve para cinslerini takip edebilirsiniz.
  • Cari hesabın banka, şube, hesap detaylarının takibini yapabilirsiniz.
Cari hareket işlemleri
  • Farklı para cinslerine göre cari hareket girişi yapabilirsiniz.
  • Farklı özellikte ve isimde hareket kodları tanımlayarak.işlem detaylarını hareket tipi bazında da takip edebilirsiniz.
  • Cari hareketlerin borç ve alacaklarını istediğiniz kriterlere göre eşleştirip vade farkı, borç/alacak analiz raporlarını alabilirsiniz.
  • Kapama işlemleri programları ile isteğe göre borç kapama, alacak kapama seçenekleri kullanılabilir.
  • Kapama bilgileri kontrol raporları ile açık borçların takibi yapılabilir.
Cari hareket raporlama işlemleri
  • Cari kart hareketlerini, işlem kodlarına göre farklı para cinslerinde raporlayabilirsiniz.
  • Genel borç / alacak mizanı alarak firmanızın son durumunu tek rapordan takip edebilirsiniz.
  • İcmal raporları yardımı ile istediğiniz özet bilgilere hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.
  • Cari yaşlandırma raporları sayesinde müşteri tahsilat ve risk takibini yapabilirsiniz.
Cari hesaplar teminat işlemleri
  • Cari karta bağlı alınan teminat bilgilerinin gerişini yapabilirsiniz.
  • Farklı teminat tipleri tanımlayarak, teminat tiplerine icmal raporlar alabilirsiniz.
  • Teminat uyarı listeleri sayesinde, bitiş tarihi yaklaşan teminatların raporunu alabilirsiniz.
  • Teminat çeşitleri takibi (Nakit, Çek, Senet, Banka teminat) yapabilirsiniz.
  • Bankalara göre teminat raporları alabilirsiniz.

Sınırsız sayıda ambar, birim ve esnek seviyelerde stok kartı tanımlayabileceğiniz, ay sonlarında ise istenilen fiyat takip yöntemine göre otomatik olarak maliyetlendirme yapabileceğiniz ve raporlayabileceğiniz Windows tabanlı bir uygulamadır. Mamule ait reçete tanımlarını, sayım işlemlerini ve ambarlar arası transferleri hızlı bir şekilde yapabilirsiniz.

Stok kartlarını istediğiniz sayıda seviye vererek tanımlayabilir ve bunları değişik gruplar altında toplayabilirsiniz. Sınırsız sayıda ambar ve birim tanımlayabilir, stoklarınızı bu tanımlara göre (ambar, birimler v.b.) raporlayabilirsiniz. Sayım işlemlerini, sayım fark fişlerini, ambarlar arası transferleri, mamule ait reçete tanımlarını hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Ay sonlarına istenilen fiyat takip yöntemine göre otomatik olarak maliyetlendirme yapabilir ve raporlarını alabilirsiniz.

Genel Özellikleri
  • Stok kartlarını istediğiniz sayıda seviye vererek tanımlayabilir ve bunları değişik gruplar altında toplayabilirsiniz.
  • Stok kartlarında minimum/maksimum stok seviyeleri, en az sipariş miktarı, ekonomik sipariş miktarı, ortalama temin süreleri, en, boy, yükseklik, ambalaj bilgileri, raf ömrü v.b. detayların yanısıra barkod tanımlarını (firma içinde, satışta, satınalmada kullanılan v.b.) yapabilirsiniz.
  • Sınırsız sayıda ambar, lokasyon ve birim tanımlayabilir, stoklarınızı bu tanımlara göre (ambar, lokasyon, birimler v.b.) raporlayabilirsiniz.
  • Sayım işlemlerini, sayım fark fişlerini, ambarlar arası transferleri, mamule ait reçete tanımlarını hızlı bir şekilde yapabilirsiniz.
  • Ay sonlarına istenilen fiyat takip yöntemine göre otomatik olarak maliyetlendirme yapabilir ve raporlarını alabilirsiniz.
  • Muhasebe entegrasyon tanımlarını stok kartı, ana grup, alt grup ve genel olarak istenilen seviyede tanımlayabilir, stok ve muhasebe entegrasyonunu parametrik şekilde yapabilirsiniz.
Stok kart işlemleri
  • Stok kartlarında ana birimin yanı sıra sınırsız sayıda yardımcı birim tanımlayabilir, tanımlanan birimler bazında tüm raporlarınızı alabilirsiniz.
  • Stok kart gruplarını istediğiniz sayıda ve kırılımda tanımlayabilirsiniz.
  • Stok kartlarına tanımlanan gruplar sayesinde detaylı ve kümülatif raporlar alabilirsiniz.
  • Stok kartlarının en, boy, yükseklik, ambalaj bilgileri gibi detaylarını takip edebilirsiniz.
  • Stok kartları için satışta ve satın almada belirlenmiş barkodları ayrı ayrı tanımlayarak takip edebilirsiniz
  • Mamule ait farklı özellikteki reçeteleri tanımlayabilirsiniz.
  • Stok kartları için tanımlanan minimum, maksimum stok miktarlarının yanında sipariş miktarı, ekonomik sipariş miktarı, raf ömrü ve ortalama temin süresini takip edebilirsiniz.
Stok Fişi İşlemleri
  • Stok hareket kodlarını isediğimiz sayıda ve tipte çoğaltabilirsiniz.
  • Oluşturulan hareket tiplerine göre-Giriş-Çıkış-Transfer işlemlerinin öndeğer özelliklerini belirtebilir. Fiş işlemleri sırasında hızlı giriş yapabilirsiniz.
  • Stok durumlarını ambar bazında ve genel bazda takip edebilir, tüm ambardaki stok durumlarını tek bir rapor üzerinde alabilirsiniz.
  • Fiş girişi programındaki renk kodları sayesin girilmiş olan fişlerin genel özelliklerian ekrandan tespit edilebilir.
  • Fişin girişini ve değişikliğin yapana kullanıcı bilgilerini takip edebilirsiniz.
  • Stok muhasebe hesaplarını stok kartı, ana grup, alt grup ve genel olarak istediğiniz seviyede tanımlayabilir, muhasebe entegrasyonunu parametrik şekilde yapabilirsiniz.
Stok raporlama
  • Parametrik olarak hazırlanmış envanter raporları sayesinde istediğiniz detay da raporlar alabilirsiniz.
  • Tüm raporları stok kartında tanımlanmış farklı birilmlerde oluşturabilirsiniz.
  • Tek bir raporda tüm ambarlardaki stok miktarınızı alabilirceğiniz gibi tek bir ambardaki detay tüm hareket raporlarını alabilirsiniz.
  • Farklı hareket tiplerine göre gruplandırmalar yaparak stok icmal raporları alabilirsiniz.
  • Stok raprolarının tutarlı ve miktarlı olarak ana gruplar basında alabilirsiniz.
Sayım işlemleri
  • İstediğiniz tarihlerde tekrar tekrar sayım işlemlerini yapabilirsiniz.
  • Sayım raporlarını farklı kriterlere göre oluşturabilir. Sayım öncesi ve sayım sonrası raporlarını alabilirsiniz.
  • Yaptığınız sayım sonuçlarının girişini yaparak otomatik olarak sayım fazlası ve eksiği fişlerinin oluşmasını sağlayabilirsiniz.

Esnek hareket kodları sayesinde stok, cari, muhasebe, bütçe v.b. entegrasyonlarının basit şekilde yapılabildiği, ihtiyaçlara göre parametrik iskonto ve indirimlerinin tanımlanabildiği, İrsaliye ve fatura (alış/satış) işlemlerinin en detaylı şekilde takip edildiği bir uygulamadır.

Fatura genel işlemleri
  • Esnek hareket kodları tanımı yardımı ile istenilen sayıda ve tipte hareket kodunu belirleyebilirsiniz.
  • Hareket kodlarının detaylarında yer alan parametrelere göre stok, cari ve muhasebe entegrasyonlarının yapılıp yapılmayacağına karar verebilirsiniz.
  • Tanımı yapılan iskonto ve ek maliyetleri hareket kodları ile ilişkilendirerek, satırda mı veya toplamda mı yapılacağını belirtebilirsiniz.
  • Stok modülünde tanımlanan ürün gruplarına ve cari modülde tanımlanan cari tip gruplarına göre iskonto ve ek maliyet tanımlayabilirsiniz.
Fatura / irsaliye hareket işlemleri
  • Hareket kodları bazında farklı özellikteki irsaliye ve faturaların girişi yapabilirsiniz.
  • Tanımlanmış olan sabit iskonto tutar ve oranları irsaliye ve fatura girişinde kullanıcı isteği doğrultusunda değiştirilebilir.
  • İrsaliye ve Fatura işlemleri sırasında , seçilmiş olan cari kart bakiyesi otomatik olarak kullanıcının karşına getirilir.
  • Detay girişinde seçilmiş olan stok kartı miktar bilgisi kullanıcnın karşısına otomatik olarak getirilir.
  • Stok kartında tanımlanmış farklı birimlerden alış ve satış işlemi gerçekleştirilebilir.
  • Tanımlanmış fiyat listelerinden otomatik olarak fiyatın gelmesini sağlayabilirsiniz.
  • Fatura / irsaliye bilgileri girişinde entegrasyon bilgilerini görüntüleyebilirsiniz.
  • Faturalaşmamış irsaliye bilgilerini otomatik olarak takip edebilirsiniz.
  • Fatura ve irsaliye girişlerinde cari kartta tanımlanmış sevk adresi bilgilerinin otomatik olarak gelmesini sağlayabilir, isteğe bağlı olarak irsaliye bazında sevk bilgilerinin güncellemesini yapabilirsiniz.
  • Alış ve Satış işlemlerinde kullanılacak KDV yapısını parametrelerde tanımlayabilir, bu parametreler yardımı ile hızlı girişler yapabilirsiniz.
  • Hareket kodlarının detaylarında yer alan parametrelere göre stok, cari ve muhasebe entegrasyonlarının yapılıp yapılmayacağına karar verebilirsiniz.
  • İrsaliye işlemlerinden otomatik olarak faturalaştırma yapabilir, birden fazla irsaliyeyi tek bir fatura ile eşleştirebilirsiniz.
Fatura / irsaliye alış/satış rapor işlemleri
  • Girdiğiniz faturalara göre KDV icmal raporları alabilirsiniz.
  • Mal detaylı karlılık raporu alabilirsiniz.
  • Girilmiş olan fatura/irsaliye detaylarından icmal ve özel raporlar alabilirsiniz.
  • Satıcı firmalara göre toplam ve ürün grubu bazında icmal raporlar alabilirsiniz.

Mal kabulü ve Üretim işlemleri sırasında kalite kontrol işlemlerinin yapıldığı uygulamadır. Laboratuarda yapılan analiz sonuçlarının girişleri yapılarak, sonuçlara göre kabul ve red işlemleri değerlendirilmesi yapılmaktadır.

Genel Özellikler,
  • İşletme içinde birden fazla kontrol noktasında ve laboratuar da aynı anda değerlendirme yapılabilmektedir.
  • Uluslar arası standartlarda veri ve bilgi güvenliği dikkate alınarak ekran tasarımları yapılmıştır.
  • İstenilen sayıda ve özellikte analiz tanımı yapılabilmektedir.
  • Analiz sonuçları limitleri değerlendirmeleri yapılarak hatalı girişler engellenebilmektedir.
  • Analiz için alınan numunelere barkot ve etiket basılabilmektedir.
  • Analiz talep formu girişi ve form basımı ayrıca yapılabilmektedir.
  • Analiz için alınıp saklanan ve saklama süresi sonun da imha edilen Şahit numunelerin takibi yapılabilmektedir.
  • Yapılan analizlerin istenilen seviyede onay kontrolleri koyulabilmektedir.
  • Girilen bilgilerin raporlaması yapılarak laboratuar kayıt defterleri yazıcıdan alınabilmektedir.
  • Analiz sonuçları istenilen matbu formlarda tasarlanabilmektedir.

İşletme içerisinde kayıtlı sabit kıymetlerin detay ve toplu olarak takip işlemlerinin yanı sıra, finansal kiralama yolu ile alınan demirbaşların tüm detay bilgilerini sistemde tutabilirsiniz. Amortisman ve yeniden değerleme hesaplamalarını, sabit kıymet alış/satış detaylarını ve zimmet işlemlerini de yapabilirsiniz. Bu uygulama ile;

  • Demirbaşlar için kart açarak cins, bölüm, departman kodu, alış ve satış bilgilerinin takibini yapabilirsiniz.
  • Demirbaş girişlerini toplu ve birim bazında yaparak hızlı giriş sağlayabilirsiniz.
  • Demirbaş alış ve satış detaylarını, garanti bitimlerini detaylı bir şekilde takip edebilirsiniz.
  • Personele zimmet işlemlerini yapabilir ve raporlayabilirsiniz.
  • Finansal kiralama yolu ile alınan demirbaşların tüm detay bilgilerini sistemde tutabilirsiniz.
  • Dönemsel amortisman hesaplamalarını yapabilir ve mahsuplaştırabilirsiniz.
  • Amortisman ve yeniden değerleme defterlerini, cins, gider yeri ve bölümler bazında giriş tarihine göre alabilirsiniz.
  • Alış ve satış hareketlerinin muhasebe entegrasyonunu yapabilirsiniz.
  • Hazır raporların yanısıra, esnek raporlama aracı sayesinde hızlı bir şekilde değişik raporlar hazırlayabilirsiniz.
  • Muhasebe entegrasyonu sayesinde otomatik olarak alış, satış ve dönemsel amortisman tutarlarına mahsup yaratabilirsiniz.

Gerek işçi statüsünde gerekse de 657 devlet memurları kanununa göre çalışan personelinizin özlük ve tahakkuk işlemlerini (brütten nete, netten brüte) yapabildiğiniz uygulamadır. Fark bordrosu ile yurt içi ve dışı seyahat, avans, kıdem/ihbar, özel sağlık v.b. bordroları oluşturabilirsiniz.

Genel Özellikleri
  • Personelinizin sicil bilgilerini en detaylı şekilde (resim dahil) sisteme aktarabilirsiniz.
  • Personelinizin kurum içerisindeki her türlü hareketlerini (maaş, görev, işyeri, bölüm, alt bölüm v.b.) takip edebilir ve raporlayabilirsiniz.
  • Yurt içi ve dışı seyahat, avans, kıdem/ihbar, özel sağlık, fark v.b. bordroları oluşturabilirsiniz.
  • Aylık tahakkukları brütten nete ve netten brüte olarak yapabilirsiniz.
  • İşe giriş ve çıkışlardaki her türlü yasal raporun yanısıra değişik bildirgeleri elektronik ortamda hazırlama ve gönderme işlemlerini yapabilirsiniz.
  • Değişik personel devam kontrol sistemleri ile tam entegre olarak çalıştırabilir ve otomatik puantaj oluşturma yapısını kurabilirsiniz.
  • Personel zam çalışmalarını değişik formüllere göre hızlı bir şekilde yapabilirsiniz.
  • Bordroda kullanılan tüm gelir, kesinti ve indirimler üzerinde formül tanımları yapabilir, bu gelir, kesinti ve indirimlerin kullanılacağı takvimleri belirleyerek istenilen ayda otomatik olarak aktif olmasını sağlayabilirsiniz.
  • Yapılan tüm bordroların otomatik olarak mahsubunu oluşturabilirsiniz.
Personel genel işlemleri
  • Görev kodlarını, bünyenizdeki organizasyon şemasına göre hiyerarşik olarak tanımlayabilirsiniz.
  • Bordroda kullanacağınız tüm gelir, kesinti ve indirimler üzerinde formül tanımları yapabilir, bu gelir, kesinti ve indirimlerin kullanılacağı takvimi belirleyerek istediğiniz ay otomatik olarak çıkmasını saylayabilirsiniz.
  • Peronel kartında yapılan her türlü değişikli için neden kodları tanımlayabilirsiniz.
  • Her türlü yasal mevzuat ve bilgi değişikliklerini parametrik olarak yapabilirsiniz.
  • Ücret ödeme bilgileri parametreleri tanımlayıp, ödeme yapılacak banka ve para cinsini tanımlayabilirsiniz.
Personel bilgileri
  • Personelin ücret ve diğer tüm kazançlarını aylık, günlük, saat bazında net veya brüt olarak istenilen döviz cinsine göre yapabilirsiniz.
  • Personellerinizi işyeri, bölüm, alt bölüm ve ait olduğu bordro grubuna göre ayırabilir ve tüm listelerinizi bu bilgilere göre alabilirsiniz.
  • Personel kartında, personelin özlük bilgileri dışında, eğitim gördüğü tüm okullardan tuttuğu futbol takımına kadar pek çok bilgiyi tutabilirsiniz.
  • Personelin geriye dönük ücret, görev, bölüm, alt bölüm ve işyeri bilgi değişikliliklerinin tarihçesini görebilirsiniz.
  • Ücret artışlarını vereceğiniz formüle göre hızlı bir şekilde yapabilirsiniz.
  • Personel devam kontrol sisteminden (PDKS) gelen bilgilerin otomatik olarak sisteme alınmasını sağlayabilirsiniz.
  • Personel ödemelerinin bankalar aracılığı ile yapılması durumunda, personelin maaşını aldığı banka ve şubeye göre ödeme bilgilerini hazırlayıp, elektronik ortamda iletebilirsiniz.
  • Pesonel aile bilgilerinin takibini detaylı bir şekilda yapabilirsiniz.
  • Personel sendik bilgilerinin girişini yapıp, her türlü yasal işlemde dkkate alınmasını sağlayabilirsiniz.
  • Personele verilen zimmetli ve zimmetsiz tüm teçhizatın takibini yapabilir, ayrıca verilen ayni yardım periyot ve detaylarını takip edebilirsiniz.
  • Firmanız için formal ve informal izin planları yapıp, personel izin bilgilerinin yer aldığı izin defterinin raporlamasını yapabilirsiniz.
Personel bordro bilgileri
  • Ay için istediğiniz sayıda ve tipte bordro oluşturabilirsiniz.
  • Bordroda kullanacağınız tüm gelir, kesinti ve indirimler üzerinde formül tanımları yapabilir, bu gelir, kesinti ve indirimlerin kullanılacağı takvimi belirleyerek istediğiniz ay otomatik olarak çıkmasını saylayabilirsiniz.
  • Personel için yapılmış tüm bordroların fark işlemlerini yapabilir, yapılan bu fark bordrolarının ssk bildirgelerinin ek bildirge olarak alınmasını sağlayabilirsiniz.
  • Özel gider indirimi bilgileri personel bazında takip edilerek, ay içinde yapılan bordrolara bu tutarların yansıtılması sağlanabilir.
  • İşyeri bölüm, alt bölüm, personel grubu, personel sicil limitleri arasında toplu olarak puantaj, bordro oluşturabilirsiniz.
  • Personel borç takibini yapabilir, taksitlendirilmiş geri ödemeleri maaş bordrosuna otomatik olarak yansıtabilirsiniz.
  • Personel ödemelerinin bankalar aracılığı ile yapılması durumunda, personelin maaşını aldığı banka ve şubeye göre ödeme bilgilerini hazırlayıp, elektronik ortamda iletebilirsiniz.
  • Personele ay içinde verilen avans ödemelerine ilişkin avans bordrosu düzenleyebilirsiniz.
  • Yurt içi ve yurt dışı seyahat, kıdem, ihbar, özel sağlık bordroları yapabilirsiniz.
  • Yaptığınız tüm bordroların otomatik mahsubunu oluşturabilirsiniz.
  • Personelin maaşını birden fazla şirketten alması durumunda, şirketlere göre dağılım oranlarını girerek dağıtımını yapabilir ve ödeme listeleri, bildirgeler vb. şirket bazlı alınmasını sağlayabilirsiniz.
  • Personel eksik günlerinin girişini yapabilir, bildirgelerde dikkate alınmasını sağlayabilirsiniz.
Personel raporları
  • Personellerinizi işyeri, bölüm, alt bölüm ve ait olduğu bordro grubuna göre raporlayabilirsiniz.
  • Personel genel bilgilerin raporlamaını yanısıra İmza, adres bilgileri raporları alabilirsiniz.
  • Yapılmış olan tüm personel bordrolarının icmal ve detay raporlarını alabilirsiniz.
  • Personel kartında yapılmış ücret ve görev değişikliklerinin raporlarını alabilirsiniz.
  • Yatay ve dikey bordro raporlarını istediğiniz kırılımda alabilirsiniz.
  • Personel sağlık belgesini, yakınları ile bilrilkte alabilirsiniz.
  • Personel izin planlarını ve İzin defterlerini istediğiniz zaman raporlayabilirsiniz.
  • Personel ödemeleri için banka listesi oluşturabilirsiniz.

Üretim işletmelerinde mamullerin güncel üretim maliyetinin isteğe bağlı olarak safhalara göre hesaplama işlemini yapan uygulamadır. Uygulama 1. Dağıtım, 2. Dağıtım ve Üretim maliyetinin hesaplanması ana adımlarından oluşmaktadır.

Genel Özellikler
  • İstenilen sayıda safha tanımlana bilmektedir.
  • Genel giderler 1. dağıtımdan önce otomatik olarak gider yeri bazında muhasebe sisteminden alınabilmektedir.
  • Yardımcı hizmet yerlerinde oluşan maliyetler gider çeşidi basında ana üretim gider yerlerine verilen anahtarlar yardımı ile 2. Dağıtım yapılabilmektedir.
  • Üretimde kullanılan bileşenler otomatik olarak mamul ilk madde maliyetlerine atanmaktadır.
  • Safhalar sonunda oluşan maliyetler otomatik olarak stok sistemine güncellenerek üretim maliyeti oluşturulmaktadır.
  • Dağıtım anahtarları bölüm başında istenilen sayıda tanımlana bilmektedir.
  • Ürünlere tanımlanmış farklı birimlerde maliyet hesaplanabilmektedir.
  • Oluşan maliyet fişleri otomatik olarak muhasebe sistemine entegre edilmektedir.
  • Üretim maliyetleri raporu, birim maliyet raporu, Katkı payı raporları istenilen formatta alınabilmektedir.

Biltaş ile Dijital Dönüşüm Yolculuğunuza Başlayın

İş süreçlerinizi optimize edecek akıllı yazılım çözümleriyle tanışın ve verimliliğinizi artırın.

Ücretsiz Demo Talep Et