E-Defter

Biltaş E-Defter Çözümleri

e-Defter Nedir?

e-Defter Uygulaması
Vergi Usul Kanunu (VUK) ve Türk Ticaret Kanunu (TTK) gereğince tutulması zorunlu defterlerde yer alan bilgileri elektronik ortamda kaydeden bir sistemdir. Şekil hükümlerinden bağımsız olarak elektronik kayıtlar bütünüdür.

e-Defter Beratı
Elektronik ortamda oluşturulan defterlerin, Başkanlık tarafından belirlenen standartlara uygun olarak GIB Mali Mühürü ile onaylanmış elektronik dosyasıdır.

XBRL (Genişletilebilir İşletme Raporlama Dili)
XML formatında, defterlerin elektronik ortamda hazırlanması için kullanılan ve uluslararası geçerliliğe sahip bir standarttır.

e-Defter Yasal Zorunlulukları

Kimler uygulamaya geçecek?
e-Fatura uygulamasına geçen şirketler için 2014 yılından itibaren e-Defter zorunludur. Diğer şirketler ise isteğe bağlı olarak geçiş yapabilirler.

Başvuru süreci nasıl?

    • Yazılı başvuru
    • Mali Mühür
    • Uyumlu Yazılım

Cezai Yaptırımlar
E-Defter zorunluluklarına uymayan mükellefler hakkında VUK ceza hükümleri uygulanır. Kağıt ortamda defter tutanlar, hiç defter tutmamış sayılır.

BİLTAS e-Defter Sistemi
ve Uygulama Süreci

BİLTAS e-Defter Sistemi
BİLTAS, GIB onaylı e-Defter programı sunmaktadır. Bu sistemdeki veriler doğrultusunda, ilgili defterler yıl ve ay seçimi yapılarak GIB Sistemine gönderilmek üzere hızlı ve pratik bir şekilde oluşturulur.

e-Defter İşlem Adımları

    1. e-İmza/Mali Mühür ile e-Defter imzalama.
    2. Berat oluşturma ve imzalama işlemleri.
    3. Onaylanan Berat dosyasının GIB üzerinden tekrar sisteme yüklenmesi ve yasal saklama süresince işletme tarafından saklanması.

Dökümanlar

Kayıtlı döküman bulunmamaktadır.

Biltaş ile Dijital Dönüşüm Yolculuğunuza Başlayın

İş süreçlerinizi optimize edecek akıllı yazılım çözümleriyle tanışın ve verimliliğinizi artırın.

Ücretsiz Demo Talep Et