Şirketinizin E-Fatura geçişini Biltaş ile hızlı ve kolayca yapın!
Biltaş işletmeniz için Türkiye Gelir İdaresi Başkanlığı onaylı E-fatura çözümünü kolay ve pratik olarak uyarlar.
E-Fatura Uygulaması elektronik belge biçiminde düzenlenen faturaların, taraflar arasında dolaşımını güvenli ve sağlıklı biçimde sağlamak amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığınca oluşturulan bir uygulamadır. Önceden tanımlanmış kullanıcıların UBL-TR standardında ve elektronik belge olarak düzenledikleri faturaları, belirlenen veri aktarım protokolü aracılığı ile gönderen taraftan alıcı tarafa iletimini sağlayan mesajlaşma alt yapısıdır.
e-Fatura düzenlemek isteyen mükellefler, yalnızca sistemde tanımlı olan alıcılara fatura düzenleyebilir. Aynı şekilde e-fatura almak isteyen mükellefler de yalnızca uygulama üzerinden fatura düzenleyen mükelleflerden fatura alabilirler. Dolayısıyla fatura düzenlemek veya fatura almak isteyen mükelleflerin karşılıklı olarak sistemde tanımlı olmaları gerekmektedir.
e-Fatura kullanımının sağlayacağı yararlar aşağıdaki başlıklar altında özetlenebilir:
397 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğin yayımı ile birlikte Elektronik Fatura Uygulaması (e-Fatura Uygulaması) hizmete alınmış bulunmaktadır. Uygulamanın detaylarına Gelir İdaresi Başkanlığı web adresinden ulaşılabilir.
Bilgi işlem kapasiteleri yeterli olan kullanıcılar, belirlenen standartlara uygun entegrasyonu sağlamaları koşulu ile e-Fatura Uygulamasını doğrudan kendilerine ait bilgi işlem sistemleri aracılığı ile kullanabilmektedir.
e-Fatura Uygulamasını entegrasyon yolu ile kullanma konusunda yeterli alt yapıya sahip olmayan kullanıcıların uygulamadan yararlanabilmelerini sağlamak amacıyla geliştirilen e-Fatura Portalı, e-Fatura Uygulamasına ait temel fonksiyonları bünyesinde barındıran bir web uygulamasıdır. Kullanıcı hesabını aktive eden kullanıcılar e-Fatura Portalına giriş yaparak e-fatura göndermeye ve/veya almaya başlayabilecektir.
BILTAŞ E-Fatura uygulaması, GİB – Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yürütülen elektronik fatura çalışmaları kapsamında oluşturulan UBL-TR, UBL 2.0 standardında yer alan belgelerden fatura ve uygulama yanıtının ülkemiz koşullarına göre özelleştirilmesini desteklemektedir;
Gelir idaresine yapılan başvuruya göre e-Fatura alım/gönderim işlemlerinde kullanıcılara iki farklı seçenek sunulmaktadır.
e-Fatura modülünde genel olarak yapılan işlemler şunlardır:
e-Fatura taslağı oluşturma işlemleri offline ve online çalışma için ortaktır ve yapılan işlemler şunlardır:
e-Fatura gönderim işleminde offline ve online çalışmaya göre farklılıklar bulunmaktadır.
e-fatura mükellefi parametresi işaretli olduğunda cari kartında aşağıdaki bilgilerin eksiksiz girilmesi gerekmektedir.
Ayrıca e-Fatura carilerine kağıt fatura basılması da engellenmiştir.
e-Fatura sistemine entegre olan alıcı birimlere gönderilen e-Faturalar, sisteme iletilen sistem yanıtları tarih aralığı kısıtı verilerek görüntülenebilir.
Tüm bu belgeler sistemde tutulur ve durum sorgulaması;
e-Fatura sistemine entegre olan diğer gönderici birimlerden gelen e-Faturalar, sistem tarafından iletilen sistem yanıtları tarih aralığı kısıtı verilerek görüntülenebilir. Tüm bu belgeler sistemde tutulur, durum sorgulaması merkezden yapılır.
İş süreçlerinizi optimize edecek akıllı yazılım çözümleriyle tanışın ve verimliliğinizi artırın.